אושר ואהבה

אהבה נקשרת באופן ישיר עם מושג האושר הנכסף. כולנו רוצים להרגיש אהובים ותמיד מייחלים לאהבה אמתית ואיתנה. אז מה זאת אהבה? תלמידי מכללת קבלה לעם הרב לייטמן מספרים לנו מתוך מה שלמדו מכתבי הקבלה עתיקת היומין כי אהבה היא בעצם חיבור עם דבר מה שאנו מאוד משתוקקים אליו ושיש לנו תענוג ממנו.

על אהבה נכתבו מיליוני שירים, הצגות ויצירות אומנות מכל מיני סוגים ולא בכדי. בתוך כל אחד ואחת מאתנו טמון הצורך להיות נאהבים וגם לאהוב. ללא אהבה חיינו מצטיירים כריקים משעממים ואפורים, חיים ללא טעם.

הצורך להיות נאהבים הוא ברור ומובן לכל אחד. הרי אם אוהבים אותי אני מרגיש בטוח ומוגן ויודע שיספקו לי את כל אשר דרוש לי. הדאגה שאוהביי מספקים לי ממלאת אותי באופן מושלם. אך קיימת בי גם נטייה לאהוב אחרים. מן חסרון לרצות לאהוב מישהו אחר שהוא לא אני. זו נטייה שקיימת באדם עוד משחר בריאתו ויש לה משמעות רבה ומטרה נעלה, להוציא את האדם מעצמו. על ידי אהבה ודאגה לאחר אני יכול להגיע למילוי אינסופי ובלתי תלוי ברצונותיי המתחלפים. אני יכול להתמלא על ידי נתינה ודאגה לאחר ללא גבול וכך להיות מאושר מכך שהוא מאושר. זו אהבה אמתית, כזו שאינה תלויה באגו שלי.

הדוגמה הטובה ביותר לאהבה אמתית ונכונה היא אהבת אם לילדיה. היא מרגישה את הרצונות והצרכים שלהם ותמיד שם כדי למלאותם. האם נהנית כשילדיה שמחים בריאים ומסופקים ואין גבול לאושרה כשכל מחסורם מתמלא. זו אהבה טבעית וטהורה נטולת כל אינטרס אישי.

תלמידי הרב לייטמן שמלמדים במכללה ללימודי קבלה, מספרים לנו כי ככל שנאהב יותר כך יגדל אושרנו. תמוה? ההסבר לכך הוא שכאשר אני אוהב יותר אנשים כך אחבר אליי יותר רצונות שאוכל למלא וכך להיות מאושר. תחושת האושר נובעת ממילוי הרצונות שאני מרגיש ולכן אם יהיו לי רצונות רבים ולא מוגבלים אוכל למלאותם וכך להיות מאושר ללא גבול.

הרב מיכאל לייטמן ותלמידיו מתאספים בכל יום על מנת לממש את החיבור והאהבה בין איש לרעהו ולהרגיש זה את רונו של זה וכך ליהנות מתענוג אינסופי. חכמת הקבלה מלמדת כי אהבה לא דורשת משאבים גדולים והון רב אלא אהבה היא יחס טוב לאחר, אכפתיות ותשומת לב. לפעמים דברים שנראים פשוטים וקלים הם שגורמים למילוי האדם ולשמחה בליבו. מי שבאמת אוהב אדם אחר מרגיש את רצונותיו ויודע כיצד לגרום לו לנחת רוח.

האהבה היא משהו שגדל לא בי ולא בך אלא בינינו והיא כמו צמח או חיה שזקוקה לטיפול הולם על מנת לגדול. האהבה לא תדעך אם נמשיך להעניק אותה זה לזה ולא נעצור לרגע. היא תמיד שם, מחכה שנשים לב אליה ונממש אותה. הרגשת האושר האמתי יכולה להתממש א ורק אם נטה את תשומת ליבנו מתוך עצמנו אל עבר הזולת ונתחיל לחשוב ולהרגיש מה יעשה לו או לה טוב כעת ואיך נוכל לממש זאת.

הוסף תגובה