רק אם נציב חזון ברור נוכל ללכת קדימה מאת בני ברוך

פעם היה לנו חזון ברור, כך גם הצלחנו להקים מדינה. אבל החזון אבד, וכדי שהמדינה תוכל לממש את כל הפוטנציאל הטמון בה עלינו להעמיד לה חזון ראוי. עמותת בני ברוך לוקחת אתכם למסע בעקבות החזון של מדינת ישראל.

התנאי המרכזי להצלחה הוא חזון. ללא חזון אין כיוון התפתחות והכל תקוע ומבולבל. בימי קום המדינה היה חזון מדויק, אבל היום שום דבר כבר לא ברור. מה הם היעדים שלנו? שלא תהיה מלחמה בקיץ? שלא נוחרם בעולם? שגלי האנטישמיות יחלפו מעצמם? אלו דברים שהיינו שמחים אילו היו מתרחשים, אך זהו לא חזון. חזון צריך להגדיר את כיוון ההתפתחות שלנו.

חוקי הטבע

החזון אותו אנחנו מחפשים לא קשור בוויכוחים על קפיטליזם וסוציאליזם, אלא למערכת ההתפתחות שלנו כבני אדם. אנחנו חלק מהטבע, לכן עלינו להבין את חוקיו כדי לדעת לאן להתקדם. את חוקי הטבע חוקרים חכמי הקבלה במשך אלפי שנים. הם מסבירים שהטבע מנוהל בצורה אחדותית ושואף לאיזון. כאשר הבריאה כולה תגיע לאיזון מלא ייסגר המעגל ונגיע לתכלית קיומנו.

דרוש שינוי כיוון

האופן בו מתנהלת מדינת ישראל כיום מנוגד לחלוטין לעיקרון האחדותי. כל אחד חושב על עצמו ומנסה לנצל את האחרים ככל יכולתו. מערכות יחסים מתנהלות בצורה עקומה, כאשר כל אחד יושב בפינה הקטנה שלו, מבודד ומסוגר. על איזון עולמי בכלל אין מה לדבר, אפילו עם עצמו האדם לא מאוזן. אבל דווקא מתוך הכרה במבוי הסתום נוכל להבין את הצורך הגדול בשינוי כיוון.

חזון חדש

החזון החדש של מדינת ישראל צריך להתמקד בשאיפה לאיזון. עמותת בני ברוך מאמינים שאנחנו צריכים לעבור חינוך מחדש שיאפשר לנו לגלות את הכוח המאחד שגילו חכמי הקבלה. זהו כוח נעלה על האגו האנושי שיוכל לאזן את הדחפים השליליים שבטבע. כוח זה יחבר בין הניגודים ויזריח אור חדש בין האנשים. כך האנשים יפסיקו לחוש מנותקים ויתחברו לאחרים.

כמו אם וילדיה

היחסים בינינו צריכים לדמות ליחס בין אם לילדיה. כמו אם שתמיד חושבת על ילדיה ומתחשבת בצרכיהם, כך אנחנו צריכים לחשוב על סביבתנו. בצורה זו האחר יהפוך להיות חלק מאתנו ממש, ונהיה כגוף אחד.

איזון

חברה מאוזנת מבוססת על יחס שוויוני לכולם. זוהי חברה בה כולם דואגים לכולם והבדידות והדיכאון לא קיימים. יחס הסביבה לא גורם לחנק ומועקה, אלא לחום, אהבה ושחרור. האדם מרגיש חופשי לבצע כל דבר שירצה ולממש את כל הפוטנציאל שטמון בו. האנשים נעשים עגולים ורכים יותר, מעניקים ומשפיעים טוב זה לזה. כל זה מתרחש ללא הטפות מוסר וחוקים, אלא מתוך כוח הטוב הפנימי שמצוי באדם.

מימוש החזון

כשישראל תהיה מדינה כה מושלמת איש לא יחשוב על עזיבה. מדינות אחרות לא יתקפו אותנו, אלא יבואו ללמוד מאתנו כיצד יוצרים גן עדן. לאחר שכל זה יושלם נוכל לשבת ולהבין שהחזון הגדול שהצבנו הוא שהיווה את הדרך להבטחת שלום ילדינו.

 

בני ברוך בפייסבוק

הוסף תגובה