עם ישראל מכריז על סדר חברתי חדש מאת בני ברוך

העולם מוצא את עצמו במציאות גלובלית והוא לא ממש יודע מה עושים עם זה. עמותת בני ברוך עם קריאת כיוון לעם ישראל.

הסדר החברתי החדש הוא "האח הגדול" של שנות האלפיים. הוא צופה באנושות ומכריח אותה להתנהל כמשפחה אחת בה כולם תלויים זה בזה. זה אולי נשמע תלוש, אבל זה בדיוק מה שקרה במשבר הכלכלי האחרון. יעידו על כך אלפי העובדים שאיבדו את משרתם בלונדון ובקרית שמונה בגלל תאוותו של שוק הנדל"ן האמריקאי. מנהיגי העולם מתחילים להבין שהעולם הישן מת, ובכל זאת מנסים לשקם אותו בדרכים הישנות.

כדי לפתור את המצב הכלכלי הקשה מוצעות רגולציות ממשלתיות שונות, אולם אלה אינן תחליף לשינוי המהותי שדורשים החיים בעידן הגלובלי. על האנושות להבין שהיא נמצאת במצב חדש ולפעול בהתאם. כל בני האדם תלויים זה בזה, אך התנהלותם הכלכלית אינדבידואלית לגמרי. אין התחשבות, והתוצאות בהתאם.

הפתרון מתחיל בחינוך

רבות נכתב על כך שמשבר ה"סאב פריים" הוכיח את כוחו של אגואיסט אחד לחולל טורנדו פיננסי כלל עולמי, אולם הם לא נתנו פתרון למצב. איך אפשר למנוע מהאדם את הפעילות החמדנית? בשיטות בהן נקט האדם עד היום האגואיסטים ימשיכו לחרב הכל, אולם יש דרך בה נוכל בכל זאת לעשות שינוי – באמצעות חינוך.

בדרך כלל המילה חינוך מתקשרת לבתי ספר ולילדים בגיל צעיר, אולם חינוך זו מילה הכוללת תחומים רחבים הרבה יותר. חינוך זו שטיפת המוח של העיתונים וסדרות הריאליטי בטלוויזיה, וגם הלך המחשבה השולט בעולם כיום. אותו הלך מחשבה שגרם למשבר הנוכחי, ועתיד לגרום למשברים נוספים אם לא נתעשת במהירות.

היפוך כיוון

המסר העולה כיום מכל אמצעי החינוך הקיימים הוא שלנצל ולהרוויח אחד על חשבון השני זה הדבר הכי טוב שיש לאדם לעשות. וכשזה המסר, אל לנו להתפלא שזה מה שהאדם עושה. האנשים מושפעים מהחינוך שזורם אליהם באמצעי המדיה השונים ומתנהגים בהתאם. עמותת בני ברוך מאמינים שהאפקט השלילי הזה יכול להתהפך בעזרת פעולות נכונות של האדם. כשם שפעולות אגואיסטיות מובילות לקריסת המערכת, כך פעולות חיוביות יובילו לשגשוגה המחודש.

הצעד הראשון בדרך לאיזון המערכת עובר בהכרה שהמפתח נמצא בידיים של עם ישראל. עלינו לשים את הציניות בצד, ולהתחיל לעבוד על המהות האמתית של עם ישראל. העקרון סביבו נהינו לעם הוא "ואהבת לרעך כמוך", וזהו בדיוק הזמן להיזכר בכך.

מודל חיובי

החינוך הגלובלי החדש יתבסס על הרעיון שדאגה לזולת היא דאגה לעצמי, ולעם ישראל האחריות על הרעיון הזה. ארגון בני ברוך מאמינים שעל ידי שילוב המסר החשוב הזה ברשתות התקשורת ובתכניות הלימוד נוכל לשמש כמודל חיובי לעולם. כך לדוגמה, נוכל לייצר תכנית ריאליטי חדשה בה האתגר יהיה דווקא לחיות יחד בהרמוניה ובהסכמה. תוכנית בה האגו ידחק לפינה והמנצחים האמיתיים יהיו הצופים. אולי זה נשמע מעט אוטופי, אבל אם לא ננסה לעולם לא נצליח.

הוסף תגובה