אלון ברוידא- ניהול עסקים משפחתיים והעברה בין דורות

כמה שנים עברו מאז שלקחתם את המשכנתא? האם אתם עוקבים כל הזמן על מנת לבדוק אם ישנם תנאים טובים יותר למשכנתא? אם לא, אז חבל מאוד. כי ישנה אופציה שנקראת מחזור משכנתא, שיכולה לעשות עבורכם את החיים קלים הרבה יותר. מחזור משכנתא למעשה מאפשר לכם לקחת משכנתא בתנאים טובים הרבה יותר מהמשכנתא הקודמת, אם ישנם. לכסותת את יתרת המשכנתא הקודמת, באמצעות המשכנתא החדשה. וגם להחזיר הרבה פחות כסף ברמה החודשית. במקרים מסויימים,, מחזור משכנתא אף מונע צורך פינוי דירות והחזרתן, על מנת לשלום חובות לבנק, אצל אנשים שאינם יכולים לעמוד בתשלומים הקבועים. עד כדי כך טוב הוא, מחזור המשכנתא, אז למה שתוותרו על לפחות לבדוק את  התנאים?

היתרונות הגדולים

למעשה, משכנתא מתיישנת די מהר, אך מכיוון שהיא מראש נועדה לזמן ארוך, הגיוני שתהיה איזושהי התייחסות לעדכון התנאים, מלבד כמובן הורדת ההחזר החודשי בכל שנה. מחזור משכנתא עושה בדיוק את זה. לדוגמא, אם בעבר הייתם בעלי חברה, עורכיי דין או רופאים מנתחים מומחים, אך כיום כל מה שיש לכם הוא עסק פינוי דירות, מן הסתם אתם לא יכולים לעמוד באותם התשלומים, כך שאתם יכולים לגשת לבנק, או לבנק בו לקחתם את המשכנתא בפעם הקודמת או אפילו לבנק אחר ולבדוק תנאי משכנתא חדשים. במידה ונמצאו תנאים נוחים המתאימים לכם מאוד, ניתן לקחת את המשכנתא הזאת ואיתה לכסות את הקודמת, כך שאתם ממשיכים להחזיר בכל חודש סכום כסף כלשהו, אך הסכום הרבה יותר נמוך, זה ממש הנחה בחינם, איזו סיבה יש לא להשתמש בזה?

הסיבה לא להשתמש

אלון ברוידא– ישנם אנשים מקובעים, שאצלהם מה שהיה הוא שיהיה והם נוטים להיות מאוד נאמנים היכן שאין שום צורך לשמור על נאמנות. אל מול חברות תקשורת, בנקים ועוד. אותם אנשים לא יסכימו לעולם לעבור לבנק אחר או למשכנתא אחרת בטרם יסיימו לשלם את הנוכחית. רובם, עקב אופיים הפדנטי, יסרבו אף לקחת משכנתא ויחכו עד לרגע שבו יהיה להם סכום כסף מלא במזומן, עד שיסכימו לקנות דירה משלהם.

לסיכום

מחזור של משכנתא יכול להועיל מאוד, להזיק? כמעט ולא. במקרה הכי גרוע, לא יהיו תנאים טובים יותר מהמשכנתא הנוכחית שלכם ואתם פשוט תמשיכו לשלם אותה וכלום לא השתנה. במקרה הטוב יותר, סכום ההחזר החודשי יהיה נמוך משמעותית ואז באמת שמדובר בכסף חינם. הבנק לא חבר שלכם, אל תשכחו שאתם מחזירים לו הרבה מאוד כסף בעמלות, בהחזרת המשכנתא, לכן אין סיבה להרגיש מחוייבים או נאמנים אליו. ומומלץ לבדוק את כל הבנקים האחרים המציעים משכנתאות.

הוסף תגובה