איך להזהר מהונאות סייבר ברשת ?

איך להזהר מהונאות סייבר ברשת ?

מוגש כשירות מאת : אייל הטכנאי למחשב שלך – רוקי שופס

 

מה זה הונאות סייבר ?

המקרים הכי הידועים בהם הם : פישינג , דחיפה , האזנה לשרת.

הונאות אלו תמיד מתרוצצות ברשת , חלקם באופן גלוי וחלקם באופן מוסתר ומוצפן.

האיום הגדול ביותר הוא שגולש תמים יתן את פרטיו להאקר או פצחן ברשת האינטרנט,ויאפשר לו לגנוב ממנו פרטים,כספים,וידע רגיש.

אז איך נישמר ?

הונאות פישינג הם מהשכיחות ברשת, והם בסדר גודל האיום הגדול ביותר על הכלכלה והגולשים.

הפצחנים או האקרים מתחזים לאתר של גוף או מוסד ידוע,או אתר שגולש רגיל להעביר לו כספים או שירות כספי כגון :בנקים,חברות אשראי ,אתרי מסחר וקניות ברשת,אתרי תיירות.

על ידי התחזות לאחד האתרים האלה הם גורמים לגולש להאמין ולהעביר אליהם מידע מסווג או רגיש ואז לגנוב את כספו .

שיטות ההונאה  ?

שיטה ידועה היא לשלוח לגולש סמס או מייל פיקטיבי בשם הבנק או חברת אשראי או אתר ידוע של קניות, בסגנון של הודעה מבהילה או שמושכת את הגולש התמים לבצע את הפעולה הרצויה לביצוע העבירה : הודעה כמו זו : "חשבונך נחסם" " עליך ללחוץ על הלינק המצורף ולאשר אימות "

או אפילו הודעה כזו " עליך לאשר את הפרטים האישיים " .

הודעות של אתרי מסחר שהגולש רגיל אליהם עלול לקבל הודעה כזו " מבצע זריז אל תפספס נשארו עוד 2 מוצרים ".ובתוספת לינק לכניסה לאתר ולביצוע הרכישה הבהולה.

אבל הלינק וכניסה לאתר הסחר הוא העתק או פיקטיבי בדמות האתר המקורי , ויכול להיות דומה למקור 100% ולא להאמין ,הרבה גולשים נופלים בפח !!

סקר בינלאומי מגלה שבשנת 2015 כ- 65% מהונאות הפישינג הפיקטיביות לגולשים רשמיים הצליחו לגרום לגולשים ללחוץ על הלינק . כמו כן הונאות שהשתייכו לארבע חברות האשראי הגדולות: אמריקן אקספרס,ויזה, מסטרכארד, ופייפאל .

כמובן בנוסף לסקר נשאלו גם משתמשים ביתיים שציינו שהם נפלו בפח ההונאות סייבר, והם מכירים מכר או חבר או אפילו מישהו במשפחה שנפל או קרה לו מקרה כזה של פישינג.

אז מה אתם אומרים ? מבהיל ? בוודאי .כולנו מפחדים מהונאות סוג זה

 

אז איך נישמר או נימנע מממקרים כאלו ?

דבר ראשון לא להיכנס לאתרים מפוקפקים או כאלו שאנחנו לא מכירים,לא ללחוץ על שום לינק של אתרים שמראים לנו הנפשות ואנימציה של מוצרים מרהיבים ומטריפים הגורמים לנו להרגיש שהמחירים המופיעים באתר יותר מידי טובים ולא שכיחים.

להיות ערניים ולפתח מודעות לנושא. מומלץ לא להעביר באי.מייל פרטים אישיים או חשבונות הבנק או כרטיסי אשראי, לא לאשר כמובן שום אימות בהודעות סמס או לינקים.

יש לבדוק כל הודעה חשודה ול חברת האשראי או הבנק או חברת הקניה והסחר של אותו מוצר שאותו אנחנו רוכשים,לוודא שאכן זה לא אתם או החברה היא אמיתית ורשומה כחוק.

יש הרבה תוכנות או הגנות של ספקיות אינטרנט או טכנאים ומעבדות שיכולים להקטין או להפחית את האיומים הנמצאים ברשמת במתן התקנה במחשב של אנטי וירוס טוב,שירות ניקוי מחשב , אבטחת מידע ותוכן במחשב.

כמו כן ניתן לבקש הסבר על התופעה ואיך להימנע מכך על ידי הדרכה במחשב , בביצוע מספר פעולות במחשב ניתן גם להפחית היטב את האיומים של הונאות סייבר ופישינג .

מוגש כשירות מאת : אייל הטכנאי למחשב שלך – רוקי שופס

להדרכה איך להיזהר ולהימנע מהונאות סייבר ,אבטחת מידע במחשב,יעוץ וקניה

התקשרו אלינו  – 050-5394618

או בסמס או בדואר אלקטרוני :   rockyshops2016@gmail.com

כל הזכויות שמורות לרוקי שופס בניית אתרים וקידום @ 2016  050-5394618

הוסף תגובה