7 שקרים שמאמני כושר אישיים גרועים מספרים ללקוחות שלהם

למצוא מאמני כושר גרועים ולא מקצועיים בישראל זה נפוץ בערך כמו השמש כאן בישראל.
כולם מכירים מאמנים או "גורואים" של כושר, המבטיחים תוצאות לא מציאותיות או פשוט מאמנים שלא יודעים מה הם עושים. בזמן שישנם מאמנים רבים שמבינים שמוטלת עליהם האחריות המקצועית לדאוג לבטיחות ולהצלחה של הלקוחות שלהם, אחרים פשוט לא מעוניינים ורק רוצים להציג מצג שווא של הצלחות בכל מיני תנאים בלתי אפשריים.
שימו לב והיזהרו מ 7 השקרים הבאים שמאמני כושר גרועיים ולא אחראיים יספרו לכם:
1. אתם בטוח יכולים לרדת 15 ק"ג ב-30 יום (שקר) – אם שמעתם על מאמן או מאמנת המבטיחים ירידה מהירה ודרסטית במשקל תוך ימים או שבועות זה סימן לקחת את הרגליים ולהתחיל לברוח. מאמני כושר גרועים יקריבו את הבריאות, הזמן והכסף שלכם להשגת תוצאות מזוייפות בעזרת הרעבה וייבוש הגוף שלא לצורך. גם במידה ויהיה שינוי, הוא זמני בלבד ובדרך כלל מה שקורה זה שלאחר כמה זמן עולים את כל המשקל בחזרה פלוס תוספת. ברגע שאתם שומעים טענות כמו: ירידה מהירה במשקל, 5 ק"ג ב-5 ימים, תוספי תזונה קסומים, ירידה תוך כדי אכילה של כל מה שרוצים.
2. בלי כאב אין תוצאות – המשפט שנאמר על יד ארנולד שוורצנגר אולי נכון לגביו, אבל הוא לא בדיוק רופא או מישהו שהייתם סומכים עליו שידע מה בריא בשבילכם וימנע מכם להיפצע. מאמן כושר אישי אמור לדחוף אתכם לתוצאות, אבל מאמן כושר אישי גרוע ידחוף אתכם ללא כל התחשבות במצבכם הגופני, ביכולות האישיות שלכם וליכולת שלכם לשמירה על תנועה בטוחה בתרגילים השונים. מאמני כושר גרועים חושבים שאם רואים את המתאמן שלהם מתקשה, מזיע ולא מצליח זה מראה כמה שמאמן הכושר שלהם איכותי. באמת שאין צורך להרוג את הלקוחות עם עבודה לא מידתית, תוצאות מאימון גופני מגיעות עם הזמן ובעבודה עיקבית ומתמשכת.
3. אם אתם מתאמנים מספיק קשה, אז ניתן לאכול מה שרוצים בסוף שבוע (שקר) – סופי השבוע הם לא ימי מנוחה מהדיאטה. לעיתים, מאמן כושר גרוע ימליץ לכם לאכול מה שבא לכם בסופי שבוע מכיוון שהאימונים שלכם מעולים במהלך השבוע. אז שימו לב ארוחה אחת או שתי ארוחות בהן אתם יוצאים מהשגרה זה לגמרי בסדר, אבל ימים שלמים של אכילה ללא שליטה יביאו לבעייה בהשגת המטרות שלכם. מאמני כושר גרועים לא מבינים שאימוני כושר לא יכולים לפצות על עודף של 2000-4000 קלוריות וזה לא משנה באיזה אינטנסיביות הם מבוצעים.
4. בכל אימון יש התקדמות מתוכננת ובחירת תרגילים ספציפית מראש בתכנון מוקדם (שקר) – מאמן כושר גרוע לא יספר לכם שבדרך כלל הוא עושה את אותו האימון לכל הלקוחות שלו ללא התחשבות ביכולות האישיות שלכם ובמטרות שלכם. מאמני כושר גרועים בדרך כלל ממציאים תרגילים על המקום על מנת לתת לכם את ההרגשה שאתם "שורפים שומן" או "מתחטבים". תוכנית אימונים רצינית היא הדרגתית, מותאמת אישית, עם מטרות וייעדים והיא ניתנת אחת לכמה זמן לפי ההתקדמות של כל מתאמן. אין צורך לגוון ולהחליף תרגילים כל אימון, מכיוון שאז לא מצליחים לראות אם השתפרתם במשהו כלל. יתרה מכך, תרגילי הבסיס העיקריים חייבים להיות תמיד בכל מקרה.
5. כפיפות בטן יעזרו לכם לשרוף שומן ביטני (נו באמת) – האמת המרה שאין תרגיל בטן בעולם שיגרום לכם לשרוף שומן ביטני. בכלל לרדת בשומן במקום ספציפי בגוף הוא לא משהו שאפשרי פיזיולוגית. על מנת לרדת בשומן ביטני או בשומן בכלל יש לשמור על דיאטה בריאה אם מאזן קלורי שלילי תוך כדי השגחה והקפדה על אכילת כל אבות המזון. שרירי הגוף זקוקים למנוחה ושרירי הבטן לא שונים מהם כך שממש אין צורך לאמן אותם כל יום. זאת ועוד, כפיפות בטן מרובות ומהירות עלולות לגרום לכאבי גם יותר מאשר לחיזוק הבטן, המאמן שלכם אמור לדעת זאת ולהשגיח עליכם כך שתעבדו נכון ותשלבו תרגילים נוספים לחיזוק שרירי הליבה ולא רק כפיפות בטן.
6. המשקל לא אמור לרדת כל עוד אתם מרגישים טוב – המשקל הוא טוב על מנת לעקוב אחר ההתקדמות שלכם יחד אם כלים נוספים כמו קליפר למדידת אחוזי שומן וסרט מדידה להיקפים. השינוי במשקל הוא כולו לפי המטרה שלכם. אם המטרה שלכם היא לרזות אז המשקל אמור לרדת ואם המטרה שלכם היא לעלות במסת שריר אז המשקל אמור לעלות. בכל מקרה זהו כלי יעיל להשגחה על שינוי הגוף והשגת המטרות שלכם. יש להישקל באותו משקל כל פעם ועדיף גם באותו יום ואותה השעה.
7. אימון כושר אישי עם מאמן חשוב יותר מהתמדה בדיאטה נכונה (שקר) – זוהי שיתת מכירה הכי אפקטיבית של מאמן כושר אישי גרוע, להגיד שאימון משקולות הוא במקום הראשון להשגת המטרות שלכם. שימו לב תזונה נכונה היא 80% מההצלחה בהשגת המטרות הגופניות שלכם. שום תוכנית אימונים לא תעזור לכם אם תאכלו לא בריא. מאמן כושר אישי הוא חשוב להתמדה באימונים, אבל יש אנשים שיכולים ללמוד מהמאמן שלהם ולהמשיך להתאמן באופן עצמאי בחדר כושר אם השגחה תקופתית של מאמן כושר אישי.
בכל מקרה כשאתם בוחרים מאמן כושר אישי תיזהרו מסימני ההזהרה שמופיעים בטיפ זה. ירידה במשקל היא תהליך איטי ומבוקר שלמאמן כושר האישי שלכם יש השפעה, אבל צריך להיזהר מהבטחות שווא.
בהצלחה!

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.