יפה בן דויד מזכ"לית הסתדרות המורים

יפה בן דויד – מזכ"לית הסתדרות המורים

החל משנת הקמתה של הסתדרות המורים בשנת 1903 בראשות הסתדרות המורים עמדו גברים. החל מהתאריך 22-12-16 נבחרה בצורה דמוקרטית יפה בן דויד לתפקיד מזכ"לית הסתדרות המורים ולמעשה ציינה ציון דרך משמעותי מאוד בכך שאישה מייצגת את ציבור המורים לראשונה מאז שנת הקמתה. כארגון המאגד בתוכו עובדים הגדול ביותר בישראל (כ-150000) עובדי הוראה בעבר ובהווה – מטרתו היא לתת גב לשמירה על זכויות המורים, גננות, גמלאים, מפקחים ומנהלים וזאת על ידי שאיפה תמידית למציאת האמת והצדק למען חברי ההוראה בישראל.

בן דויד שימשה במשך שנים כחברת הסתדרות המורים ואף הייתה מבין מתנגדיו הגדולים של היו"ר היוצא יוסי וסרמן שהואשם בפלילים. מטרתה הראשונית של המזכ"לית החדשה היא להכניס רוח חדשה של שקיפות (לכן צירפה את ירון זליכה) ועל דגלה חרטה בן דויד את המאבק לשמירת זכויותיהם ורמות השכר של כלל עובדי ההוראה בעבר ובהווה. יפה בן דויד עומדת נחושה לפעול לביטול הסכמים ישנים הפוגעים בכיסם של עובדי ההוראה. המטרה היא כי כלל הגורמים יבינו כי מקצוע ההוראה רבתי הוא שליחות ולכן יש לתגמל את עובדי ההוראה כראוי. המלחמה האמתית היא להחזרי נסיעות, ביטול הפגיעה בדרגות 7-9 ועוד.

החל מיומה הראשון בתפקידה כמזכ"לית החלה בן דויד לפעול באופן מהיר לביטול הסכמים שונים וקביעה בחוק של תנאים מטיבים עם עובדי ההוראה. מתוך היכרות עמוקה עם ציבור הגמלאים וכמובן מתוך ההבנה כי בסופו של דבר כל אחד מהם יהיה שייך לסקטור הגמלאים – פועלת המזכ"לית ללא לאות לשיפור תנאי הגמלאים. יפה בן דויד רואה בכל עובדי ההוראה מכל המגזרים ובכל הסקטורים כמקשה אחת שיש לדאוג להם לתנאים איכותיים – הן על מנת לדאוג לעובדי ההוראה בהווה וכמובן על מנת לסלול את הדרך לעוד עובדי הוראה בעתיד אשר יודעים כי קיים גוף אמתי שדואג לרווחתם בטוב וברע.

המזכ"לית יפה בן דויד עומדת בראש סיעת אמ"י בהסתדרות המורים. סיעת אמ"י (אחדות מורי ישראל) נוסדה לפני יותר מחמש עשרה שנה במטרה לשלב בין כל הגופים הקיימים בתוך הסתדרות המורים – כל אחד יכול למצוא את מקומו – חילוניים לצד דתיים, ערבים ויהודים, דרוזים, צ'רקסים, בדואים ונוצרים. לכל אחד יש את הייצוג המתאים בתוך הסיעה. כסיעה הגדולה בהסתדרות המורים דואגים לאורך השנים באמ"י לרווחתם של כלל עובדי ההוראה. כאשר קיימים ראשי סניפים ונציגים מטעם סיעת אמ"י בכל סניף וסניף.

בן דויד, כיהנה כיו"ר סניף קרית גת ופעילה במשך שנים רבות בתחום ההוראה והעשייה לטובת כלל עובדי ההוראה. יפה בן דויד רואה בדאגה לעובדי ההוראה כמטרה העליונה ולכן קוראת לכל ראשי הסיעות האחרות לנהוג באותו האופן ולשים לעתים מחלוקות בצד למען עובדי ההוראה.

הוסף תגובה