מהי חריטה בלייזר?

חריטה בלייזר זוהי טכניקת חיתוך מתקדמת מאוד אשר מאפשרת לנו ליצור כמעט כל צורה או חפץ בו אנו מעוניינים לכל מטרה שהיא. התכנון נעשה באמצעות תוכנת מחשב אשר מאפשרת לנו לצייר ולתכנן את המוצר המוגמר בו אנו מעוניינים, ולאחר מכן קרן הלייזר חותכת את חומר הגלם על פי השרטוט אותו אנו הכנסנו למחשב בדיוק מופתי.  לחיתוך בלייזר יתרון גדול על פני חיתוך ידני היות והוא מאפשר לנו דיוק בחיתוכים קשים שכן החיתוך נעשה בצורה טובה יותר בעזרת סימוני המתאר של המחשב ולא באופן ידני אשר שם יש מקום לטעויות וסטיות קלות.

 

מה ניתן לעשות בעזרת חריטה בלייזר וחיתוך בלייזר?

מוצרים רבים בתעשייה הם תוצר של חיתוך בלייזר כמו גם מוצרים רבים בבית שלנו וגם כאלה שנמצאים בשימוש יום יומי על ידנו בלי שאנו אפילו מודעים לכך. כך למשל מזכרות רבות אשר אנו מקבלים במהלך חיינו אשר מוטבעים בהם ציורים וצורות שונים או מחזיקי מפתחות למשל הם כולם תוצאה של חיתוך בלייזר בשילוב חריטה בלייזר. עוד מוצר שמיוצר בעזרת חיתוך לייזר הוא שלטי פרסום כאלה ואחרים אשר בדרך כלל מיוצרים בפלסטיק, מה שאנו מכירים בתור פרספקט, שאותם חותכים בצורת לוגו של החברה או מפסלים את אותיות שם החנות וכדומה. אל המוצר המוגמר במקרה זה ניתן להוסיף נורות לד והנה קיבלנו שלט פרסום מעוצב ומואר על פי הזמנה אישית. דבר נוסף שמיוצר באמצעות חיתוך בלייזר הוא פאזלים מעץ וקרטון לילדים קטנים אשר בדרך כלל באים בחתיכות גדולות מעץ ומרכיבים צורות שונות של בעלי חיים או חפצים המאפשרים לילד לזהות צבעים, צורות וכדומה.

 

חומרים בהם ניתן לבצע חיתוך וחריטה בלייזר 

בגדול כמעט בכל חומר ניתן לבצע חיתוך בלייזר אך כל חומר מגיב לקרן הלייזר באופן מעט שונה חיתוך. החומרים היותר פופולריים בהם משתמשים לחיתוך וחריטה בלייזר הם כפי שציינו קודם לכן עץ על כל סוגיו השונים ופלסטיק. אלו הם החומרים אשר מגיבים בצורה בטובה ביותר לחיתוך וחריטת לייזר.

 

צריבה בלייזר

תחום נוסף הוא הצריבה בלייזר בו אנו נותנים לחומר הגלם מרקם או דפוס שונה בעזרת צריבה על חומר הגלם שזהו למעשה תהליך אשר גורע מעט מחומר הגלם השונה. צריבה נותנת משחקים של אור וצל ובמיוחד נותנת גוון נוסף כאשר משמתשים בתאורה.

הוסף תגובה