שירותי אבטחה – כיצד בוחרים מאבטחים

כל ישראלי שמטייל בחו"ל, אחד הדברים הראשונים שהוא שם לב אליהם זה, שאין בכניסה למבני ציבור או מרכזי קניות מאבטחים, ואם יש אז הם עומדים ולא עושים כלום. בניגוד לישראל, בה מאבטחים בודקים עם גלאי מתכות אם יש לנו נשק, שואלים אותנו שאלות ועוד.

מן הסתם יש לכך סיבות רבות, המצב הביטחוני מחייב העסקתן של חברות אבטחה בישראל ושל מאבטחים אשר יכולים לשמור על מקומות שונים, בין אם אלה מוסדות פרטיים או ציבוריים, מסוגים שונים. כעת עולה השאלה, כיצד אותן חברות אבטחה בוחרות אילו מאבטחים להעסיק.

כאמור, ניתן למצוא מגוון רחב של חברות אבטחה בישראל, רובן מתמחות באבטחות מסוגים שונים. החל מאבטחת מבני חינוך, מרכזי קניות, מוסדות ציבור, חניונים, מסעדות, וכן אבטחה של מבנים פרטיים ואירועים בסדרי גודל שונים.

בדרך כלל אותן חברות אבטחה בישראל, שוכרות מאבטחים בעלי מאפיינים מסוימים ועל פי פרמטרים מוסכמים, הם בוחרים היכן להציב אותם. מיד אנחנו נבחן את אותם מאפיינים ופרמטרים, רק נציין, שהמצב לכאורה לא שונה בחו"ל, גם במדינות אחרות נהוג לשכור מאבטחים שיש להם את היכולת הפיזית והנפשית לעסוק בתחום ולא כל אחד.

אילו פרמטרים משפיעים על העסקת מאבטחים

הכלל הראשון של חברות אבטחה בישראל הוא, המאבטחים חייבים להיות אחרי שירות צבאי מלא. בישראל לא ניתן לשכור מאבטחים שאין להם ברזומה שירות צבאי. ייתכן מאוד שיהיה ניתן להעסיק מאבטחים עם שירות צבאי חלקי, בתנאי שלא מדובר באבטחה במעגל הראשוני, אך זה תלוי מאוד בנסיבות שונות.

הכלל השני הוא, המאבטח חייב להיות בעל כושר גופני טוב, כושר גופני שיאפשר לו להתמודד עם סכנות שונות שעלולות לארוב לו וכתוצאה מכך גם על מי שהוא שומר.

הכלל השלישי, הוא חייב להיות בריא, הן פיזית והן נפשית. אחת הבעיות איתן מתמודדות חברות אבטחה בישראל ובכלל היא, אם חס וחלילה קורה משהו והמאבטח מעורב בכך, לא פעם מתברר שיש לו בעיה נפשית שלא נבדקה ולכן הוא היה מעורב באותו אירוע. לכן, חשוב מאוד לבצע בדיקות מקיפות, בוודאי אם מדובר במאבטחים שמקבלים נשק ליד.

הכלל הרביעי, כל מאבטח חייב להוציא רישיון לנשק וכן לעבור אימונים במטווח. אחרת הוא לא יוכל לאבטח.

הכלל החמישי, המאבטחים חייבים לעבור ריענון של כללים ונהלים, אחרת הם לא ידעו מה עליהם לעשות וזה יכול להשפיע על התפקוד שלהם.

הכלל השישי והאחרון, בדרך כלל נהוג לבחור מאבטחים עם חזות ייצוגית, זאת מתוך הנחה שהמאבטח אומנם עובד של חברת אבטחה אך הוא מקבל את פני האורחים או הלקוחות, ולכן חשוב שהוא יהיה ייצוגי ויוכל לקבל אותם בצורה יפה ומרשימה.

לסיום, חברת אבטחה בישראל נוהגות להעסיק אך ורק חבר'ה שיכולים להיות מאבטחים איכותיים ולנהוג במקצועיות בתחום.

 

 

הוסף תגובה