אקנה/פצעי בגרות – עצות וטיפים לטיפול וטיפוח|איריס לוי מומחית

נושא מודעות הטיפוח נמצא בשנים האחרונות בעלייה מתמדת, וטיפוח העור הינו חלק ממהפך זה והינו הגורם המניע והמדרבן רבים להגיע לעיתים קרובות לטיפול אצל הקוסמטיקאית בעקבות בעיה ספציפית בעור ממנה הם סובלים – אקנה/פצעי אקנה בפנים בגב ובישבן, צלקות/חטטים וכתמי אקנה פוסט אקנה.

הטיפול במכון הינו מערכתי ומחייב התייחסות מיוחדת לסוג וצבע העור. באקנה פעילה הטיפולים הראשונים אמורים לטפל בחיידקי האקנה P.acne עם הפחתת הנגעים ניתן לטפל בכתמי האקנה/צלקות פוסט אקנה בפנים בגב ובאזור הישבן.

טיפול חדשני הניתן על ידי בלבד, כטיפול אישי ופרטני לאקנה/פצעי בגרות בשילוב עם טכנולוגיית IPL – קרן אור ואנרגיית גלי רדיו RF יכלול גם המלצות לשימור המצב בבית עם תכשירים לשימוש ביתי יום יומי.

80% מגילאי שנות העשרה ומאוחר יותר גם נשים וגברים סובלים מהתופעה בדרגות חומרה שונות, מה שהופך את הבעיה מבעיה פיזית – פיזיולוגית לבעיה חברתית. מעבר להשפעה האסתטית על העור ישנה גם השפעה על הדימוי העצמי , השלכות חברתיות והתנהגויות המהוות מטרד ומקור לסבל פיסי ורגשי כאחד, דיכאון מבוכה רבה וחוסר בטחון .

אקנה ופצעי הבגרות למרות שמם אינם נעלמים תמיד בסיום גיל ההתבגרות ועלולים להימשך גם בגיל מבוגר "אקנה מבוגרים" וההבטחה "שיש טיפול להיפטר מאקנה, פצעי אקנה, צלקות אקנה לצמיתות" בשיטה בלעדית, אכן מפתה ומשכנעת אך לא הגיונית למביני ענין… שלא יעבדו עלייך!

עור שמן, עור שומני, בעל מרקם לא אחיד, עור אדמומי, מחוספס ומגרד -(סבוריאה בפנים), נקבוביות מורחבות, פצעים פצעונים, שחורים , שומנים, קומודונים, פרונקלים צלקות וכתמים – גירוי מתמשך ודלקת בעור, לא אסטטי לא נעים מתפשט לגב, לזרועות לעורף לחזה לעיתים גם לישבן.

האקנה, פצעי הבגרות, הינה למעשה דלקת בלוטות החלב וזקיקי השיער בעור. ברוב המקרים מקורה של תופעת האקנה בחוסר איזון הורמונלי בגוף, הנפוץ בעיקר בתקופות השינויים ההורמונליים האופייניים לגיל הנעורים. אולם, חשופים לתופעה לא פחות נשים וגברים בגיל מבוגר יותר, בתקופות של עצבנות וחרדה (למתחים נפשיים השפעה ניכרת על האיזון ההורמונאלי). שימוש בתכשירים קוסמטיים המכילים מרכיבים שומניים (אקנה קוסמטיקה) ומוצרי שיער לטיפול ועיצוב השיער אף הם עלולים להביא ליצירת קומודונים ואפילו נגעים מוגלתיים, בעיות של עודף רעלים בגוף, כולסטרול, תזונה לקויה, בעיות במערכת העיכול, גנטיקה חיידקים ועוד.

להלן עצות וטיפים לטיפול וטיפוח משמר באקנה/פצעי בגרות בגב/בפנים ובישבן בכל גיל:

מצעים – מומלץ להקפיד על החלפת המצעים/ציפית הכרית מדי לילה.

מגבות – הם כר אדיר לחיידקים לכן מומלץ השימוש בגלילי בד ניקול אותם ניתן לזרוק לפח לאחר הניגוב.

מים חמים – יש להמנע משימוש בקומפרסים חמים, באדים חמים או במים חמים. החום עלול לגרום לביקוע הנקבוביות ואף לפגוע ביכולתו להלחם בחיידקים המחוללים את הדלקת.

מוצרי שיער – מומלץ לא להשתמש במוצרי שיער כמו: ג'ל, מסכה, מוס ומרכך. חלק מסוגי החומרים לטיפול ועיצוב השיער גורמים לאקנה ואף הם עלולים להביא ליצירת קומודונים ואפילו נגעים מוגלתיים.

שיערמומלץ לאסוף את השיער, שלא יהיה מפוזר על הפנים או המצח. שיער שומני על פנים שומניות הוא מצב אידיאלי להיווצרות פצעונים ונגעים מוגלתיים.

תכשירי קוסמטיקה – סוגים מסויימים של תכשירים קוסמטיים עלולים לגרום לגירוי יתר של העור (מייקאפ/פודרה/סומק), לסובלים מאקנה חשוב לשים לב שעל האריזה יהיה כתוב: OIL-FREE שפירושו נטול שומן. ו- NON-COMDOGENIC שפירושו אינו גורם לקומודונים, ולהמנע ממוצרים שומניים המכילים לנולין ווזלין.

מברשות איפור וכלי איפור – מומלץ לרחוץ לאחר כל שימוש.

חיטוט/פיצוץ הפצעיםחשוב לזכור: 80% מהחיידקים בגוף האדם קיימים בידיים ולכן – אין לגעת, לחטט ולפוצץ את פצעי האקנה, פצעי הבגרות, חיטוט שאינו בתנאים סטריליים עלול להביא להתפשטות הזיהום החיידקי וגרימת נגעים קשים וצלקות עד לכדי חורים (חטטים) בפנים.

והחשוב מכל – לפני חשיפה לשמש למרוח על האזורים הנגועים והחשופים לשמש קרם לחות עם מסנן קרינה המיועד לעור אקנתי. המרכיבים המצויים בקרם מספקים לעור לחות ומהווים מחסום כנגד נזקי הסביבה. רבים החשופים לשמש ללא הגנה של קרם המכיל מסנני קרינה מקבלים כתמי פיגמנטציה כהים על אותם אזורים הנגועים בפצעי האקנה.

​הטיפול המשלים להקלה בתופעת ה"אקנה" הינו: תזונה נכונה. אכילת יתר של מוצרי מזון עמילניים גורמת לפעילות מפרזת של הבלוטות, ועל כן מומלץ להימנע בתקופה זו מאכילת מזון עמילני, מזון מטוגן ומזון ממותק. יועדפו על פניהם שתייה מרובה של מים, ירקות ופירות טריים. הקפדה על תזונה נכונה שתספק כמויות מספיקת של ויטמינים ומינרלים. מחסור בוויטמיניA,B,C ו-E וכן מחסור באבץ ובסלניום, עלול להגביר את הסיכון להתפרצות פצעי ה"אקנה".

אקנה היא מחלת עור כרונית התלויה בגורמים כמו: מתח נפשי, תנאי עבודה המחמירים אקנה, שינויים הורמונאלים, חוסר איזון הורמונאלי (הורמונים אנדרוגנים), חיידקים, גנטיקה ועוד. על רקע הסיבות המוזכרות, בטווח הארוך יתכנו התפרצויות ברמות שונות ויתכן ויהיה צורך לחזור על הטיפול – ניתן למנוע זאת ע"י טיפול משמר בבית ובמכון.

הטיפול מומלץ כסדרה של בין 10 – 6 מפגשים (לעתים גם יותר) וכטיפול תחזוקתי /משמר / תומך אחת ל-3 חודשים/חצי שנה. תדירות הטיפולים : 4 טיפולים ראשונים פעם/פעמיים בשבוע (ע"פ סוג העור, רמת האקנה ועומק הנגעים) והמשך במרווחים יותר ארוכים, בין שבועיים ל-3 שבועות.

רוצה סיפור הצלחה משל עצמך? התקשר/י 0558833337 איריס לוי מומחית

הוסף תגובה