דאודורנט שעושה פלאים (הכינו עצמכם לקיץ)

דאודורנט – כן כן הדבר הזה שאנחנו משתמשים בו פעם פעמיים ביום כמעט בלי להתעכב אי פעם על משמעות הבחירה שלנו בדאודורנט מסוים על פני אחר. לכאורה זה רק עניין של ריח נעים שיחזיק לאורך היום. האמנם זה מה שהכי חשוב בדאודורנט? שיסווה את ריח הזיעה לכמה שיותר זמן?

האם דאודורנט הוא מוצר קוסמטי ותו לא?

לפי הגישה הקונבנציונלית לטיפוח כמו גם לשמירה על הבריאות ואיכות החיים, כל האמצעים כשרים, לכל בעיה יש פתרון. אם צמחו לך שיערות שיבה – מרח עליהם צבע. אם יש לך חור בשן – פשוט סתום את החור. אם נודף ממך ריח של זיעה – פשוט נטרל את הריח עם דאודורנט. אם כואב לך הראש – קח כדור לכאב ראש, מה הבעיה?

אז זהו שדווקא יש בעיה. לא הכל עובד לפי היצע וביקוש ומניעים כלכליים. בעידן שבו אתה יכול להיכנס לסופר ולצאת עם סבון כלים בניחוח תפוזים, טלוויזיה 52 אינץ', טרנינג ספורטיבי, ושואב אבק נטען… בעידן הזה ראוי לזכור ולהזכיר שלא הכל ניתן לקנות. בריאות לא תמיד ניתן לקנות, עלינו לדעת לשמור ולשמר אותה, עלינו לדעת מה עושה לגוף שלנו טוב ומה עלול להזיק לפעילות התקינה של הגוף.

הסכנות הטמונות בדאודורנט רגיל

לכאורה מוצר תמים, נכון? אתה רק משפריץ לשנייה או מורח לשנייה וזהו. מה כבר יכול להיות רע בזה? אז זהו שבניגוד לספריי שמרססים בשירותים, כאן מדובר בתכשיר שמוצא את דרכו לשטח הפנים של העור שלנו ומשם הדרך למחזור הדם בכל הגוף קצרה ביותר. כך שכל מה שהמפעלים התעשייתיים מהם באים הדאודורנטים שלנו "הואילו בטובם" להכניס לדאודורנטים הללו – כל אותם חומרים נספגים בגופנו – ופעמים רבות מדובר בכימיקלים שונים ומשונים.

מי שם אלומיניום בדאודורנט שלי?

אלומיניום? מה הקשר שלו בכלל למניעת ריח זיעה? מתי הרחתם אלומיניום בפעם האחרונה? איך הריח המתכתי שלו עוזר פה בדיוק? טוב, האמת שזה לא קשור לריח שלו, אלא לתכונה אחרת שיש לו, אותה תכונה שהפכה את רדידי האלומיניום ללהיט במטבח – היכולת לאטום הרמטית כמעט כל אובייקט – סירים, מאפים, ומה לא? אפילו את בית השחי שלכם ניתן לאטום, כדי שלא תופיע שם זיעה חס ושלום! כן, אז בעוד שמדובר ב"הברקה" של ממש בתחום ניטרול ריח הזיעה, מדובר גם בפגיעה מהותית בתפקוד הנורמלי של הגוף שהרי לזיעה ישנם תפקידים חשובים כגון צינון הגוף וכמו כן סילוק רעלים מהגוף. מנעתם את היכולת להזיע ומנעתם מהגוף שלכם לתפקד כראוי. בנוסף לכך האלומיניום נחשד במחקרים שונים שבוצעו כגורם המעלה את הסיכון לחלות במחלות שונות – מאלצהיימר ועד סרטן.

להסתכן או לעבור לדאודורנט טבעי?

יש הטוענים שמדובר בסיכון יחסית נמוך, שאין דבר כזה סטריליות מושלמת, שיש רעלים מסביבנו כל הזמן ולא ניתן להימנע מהם לגמרי. למה חשוב להשתמש בדאודורנט טבעי? יש לזכור כי דאודורנט הוא מוצר שאנחנו משתמשים בו אפילו עשרות אלפי פעמים בחיינו, כך שזה בדיוק המקום לדבר על השפעה מצטברת. רעלים שחודרים לגוף בספיגה מצטברת מהווים נטל כבד על הגוף שלנו. זה שווה את זה? כנראה שלא. יש אלטרנטיבות? יש. האלטרנטיבות טובות מספיק? כן. עד לפני כ-10 שנים התחום הזה היה בחיתולים ממש. אם רצית דאודורנט אלטרנטיבי או "טבעי" היית צריך להסתפק באיזשהו מוצר בסיסי כמעט יחיד שעמד והעלה אבק על המדף בסופר-פארם. חלפו, עברו הימים הללו. כעת המגוון הולך ומשתבח בקצב מרשים. בכל סופר שמכבד את עצמו תוכלו למצוא מעין אזור שמזכיר "חנות טבע" לכל דבר ועניין עם מוצרי קוסמטיקה טבעיים (אפילו מוצרי ניקיון אקולוגיים תמצאו). בנוסף  לכך, יצרנים מקומיים וזעירים מציעים את מרכולתם באינטרנט ובכך מעשירים ומגדילים את ההיצע בתחום וגורמים לעלויות לרדת באמת לרמה כזו שמעלה את השאלה "למה לכל הרוחות אני עדיין מורח על עצמי כימיקלים כל בוקר?". דאודורנט טבעי לעומת זאת פועל בעזרת תמציות צמחים אשר יוצרות סביבה שאינה מתאימה להתרבות חיידקים, וכך בית השחי שלנו אינו מפתח את הניחוח הרע אשר הינו למעשה תוצר לוואי של פעילות חיידקית.

מוגש כחומר למחשבה באדיבות יול (YUL) מלאכת ריפוי המייצרת שלל דאודורנטים טבעיים

הוסף תגובה