חידושים מתחום המנעולנות – חובה לכל מנעולן

בעידן הטכנולוגי שלנו גם תחום המנעולנות, בדומה לתחומים רבים אחרים, עובר שינויים רבים ומשמעותיים וזאת בכדי לאפשר לנו כצרכנים ליהנות משירותי מנעולות טובים יותר, ומתוך שאיפה לשפר את רמת האבטחה והביטחון במרחב הפרטי ובמרחב הציבורי. הסיבה שחשוב לפרסם את המידע היא לא רק בכדי להעלות את רמת הבטיחות, אלא גם לעזור למנעולנים הקוראים שורות אלו לספק לקהל שלהם שירות מקצועי.

התפתחות מקצוע המנעולנות

ישנם חידושים רבים בהיבט המקצועי. כיום כשאתה מזמין מנעולן בירושלים לדוגמה, מגיע אליך איש מקצוע שיש לו הבנה גם במכניקה, גם בחשמל וגם במערכות ממוחשבות. כך זה היום, אך בעבר, המנעולנים הראשונים היו בעצם סוג של נפחים, עבדו עם מתכות וייצרו מהן מפתחות ומנעולים. כיום אנחנו מוקפים בטכנולוגיה. אם עד לפני כעשור המנעולים הכי מתוחכמים היו של "פלדלת", באותן דלתות שהפכו ממזמן לסטנדרט בישראל, הרי שכיום המצב השתנה משמעותית. עוד לפני שמדברים על מסכי מגע וזיהוי ביומטרי, הטעם של הצרכן בכל הנוגע לדלתות השתנה, בד בבד עם היצע רחב יותר. כך למשל כל התחום של דלתות מעוצבות לבית, שהן למעשה דלתות מאוד מסיביות הכוללות מנגנוני נעילה משוכללים – תחום זה הלך והתרחב במימדים עצומים בשנים האחרונות.

חידושים טכנולוגיים בתחום המנעולנות

בהיבט הטכנולוגי, כיום ניתן לראות יותר ויותר משפחות כמו גם עסקים שעוברים למנעולים הפועלים ללא מפתח סטנדרטי. את המפתח מחליפה האצבע (מנעול ביומטרי) או הכרטיס המגנטי (מנעולים חשמליים). גם מנעולים מבוססי קוד הפכו לפופולריים – לדוגמה בכניסה לבנייני מגורים. מנעולים העושים שימוש בטכנולוגיה מתחדשת מקלים על חיינו מאוד. תחשבו איך זה היה לו הייתם צריכים לשלוף מפתח מהכיס בכניסה ללובי של בניין. הזמנים השתנו ללא היכר. מנגנוני נעילה חשמליים מפחיתים את התלות שלנו במפתחות. זו רק ההתחלה כיוון שהשוק מלא בפתרונות טכנולוגיים חדשים.

מנעולים ביומטריים

ללא ספק המצאתו של המנעול הביומטרי היא החידוש המשמעותי ביותר בעולם המנעולים בשנים האחרונות. הטכנולוגיה מתקדמת כל הזמן ומאפשרת להצליב בין נתונים ביולוגיים של כל אדם מול מאגר מידע. הטכנולוגיה הזו נעשית יותר ויותר זמינה ובהישג יד מבחינה כלכלית, ובמקביל המנעולים הביומטריים משתכללים יותר ויותר. במקום שימוש במפתח, מנעול דיגיטלי מאפשר הקשת קוד, העברת כרטיס מגנטי וכדומה. מנעולים ביומטריים מזהים טביעות אצבע, טביעת רשתית העין, זיהוי קול, טביעת כף יד וכדומה, כך שהאדם עצמו הופך להיות המפתח. במקרים בהם נדרשת הגנה גבוהה במיוחד, למשל במוסדות ממשלתיים או צבאיים ובמתקנים רגישים, ניתן לראות שילוב של מנעול דיגיטלי עם קודן או כרטיס מגנטי יחד עם אמצעי זיהוי ביומטרי. כלומר כדי לפתוח את המנעול מתקיימות שתי שכבות של הגנה. זה אולי נשמע מעט עתידני, אך לא מעט משרדים משתמשים כבר כעת כיום במנעולים ביומטריים הנפתחים ע"י זיהוי טביעות אצבע.

עינית דיגיטלית לבתים או משרדים היא פתרון נעילה נוסף אשר מאפשר בקרה גבוהה על העוברים והשבים בדלת הכניסה. עינית זו למעשה מחוברת בצד השני למסך LCD אשר באמצעותו נוכל להבין במהירות מי עומד מאחורי הדלת ונוכל להחליט אם לאפשר לו להיכנס או שקודם נדבר באינטרקום ורק אז נחליט. אמצעי הגנה זה, מסייע רבות, בעיקר לאוכלוסייה המבוגרת להשיג רמה גבוהה יותר של הגנה בפני גניבות ופריצות במקומות רבים בארץ.

חידושים בתחום השיווק למנעולנים

מלבד החידושים המקצועיים בתחום המנעולנות עצמו כמובן שיש את הנושא של חדשנות שיווקית. אם בעבר פליירים ומגנטים לדלת או לחלופין מודעה במקומון עשו את העבודה הרי שהיום רוב הלקוחות הפוטנציאלים נמצאים באינטרנט, ולכן רוב רובו של השיווק עבור נותני השירותים המקומיים כדוגמת מנעולן בירושלים מתבצעים דרך האינטרנט – פייסבוק, פרסום ממומן, ועוד. מעל הכל, נדמה כי הזירה הכי תחרותית וגם הכי רווחית היא דווקא הקידום האורגני בגוגל, שאמנם די קשה להתברג למקומות הראשונים בביטויים רלוונטיים שמביאים תנועה, אך אלו שכן מצליחים בזירה זו מרוויחים פניות רבות מלקוחות פוטנציאליים.

הוסף תגובה