קצת על היזם החברתי איתן טמיר ופועלו

 

קוראים יקרים, יכול להיות בכלל שאסור להשתמש בביטוי יזם חברתי, כי למעשה מדובר בשני ביטויים מנוגדים. הרי יזם מטרתו להרוויח כסף, כאשר ממול חברתי כוונתו זה ללא רווח. אז איך הדברים מסתדרים יחד?

איתן טמיר שאולי בכלל הגדיר את הביטוי יזם חברתי, מסביר את הדברים: המהפיכה החברתית היא זו שיצרה את הביטוי יזם חברתי. כלומר שילוב של שני הדברים יחד. יזם שכן רוצה להרוויח כסף אבל מצד שני הוא רוצה להיטיב עם החברה. בשנים האחרונות זה הולך ומתעצם והדברים הולכים ומתרבים.

איתן טמיר היה בין הראשונים שלקח את הדברים ורץ קדימה, הוא הקים את מרכז הטיפול על שם איתן טמיר שמציע את כל שירותי הטיפול הנפשיים הנדרשים, כאשר הטוויסט הוא שהמחיר הרבה יותר נמוך מהממוצע, כאשר כל אחד, אבל באמת כל אחד, יכול להרשות לעצמו להגיע לטיפול פסיכולגי במרכז.

מה הביא את טמיר לבנות מרכז לטיפולים מוזלים?

איתן טמיר מסביר: תמיד רציתי לעשות משהו למען הסביבה, למען החברה הישראלית. אני חייב כמובן להקים משהו שאני ארוויח ממנו כסף, אבל החלטתי אני וכל צוות המרכז שאנחנו לא הולכים להיות עוד מרפאה אחת מתוך אלפים, זאת לא המטרה. אנחנו החלטנו להוריד את המחיר בהרבה, באמת בהרבה, כדי שכל אחד שצריך טיפול, אבל באמת כל אחד, יוכל בקלות להגיע אלינו ולזכות בשלוות הנפש הנדרשת לו.

פועלו של תמיר הוא ככל הנראה אחד הדברים המיוחדים שהביאה איתם המהפיכה החברתית, דווקא בתקופה שהיא כל כך לחוצה וכולנו נמצאים בלחצים אין סופיים, כל אחד ולא רק העשירים צריכים את השעה אחת בשבוע, שבה הולכים ומטפלים בנפש שלהם. כאן בדיוק נכנס לתמונה, המרכז החברתי של איתן טמיר.

הוסף תגובה