השכרת דירה בצורה נכונה

דברים חשובים שיש לבדוק לפני השכרת דירה

האפשרות של השכרת דירה היא כיום אפשרות כמעט יחידה המהווה פתרון דיור עבור ישראלים רבים. קשה מאוד לעמוד בעלויות האסטרונומיות של הדירות בישראל של היום. מסיבה זו אנו עדים לביקוש הגובר והולך של דירות להשכרה ומנגד פונים משקיעים רבים דווקא לתחום של רכישת נדל"ן לצרכי השכרה בגלל התשואה החודשית המובטחת על נכס מן הסוג הזה.

למה חשוב לערוך חוזה?

חשוב לדעת, כי השכרת דירה אינו ענין פשוט כלל ועיקר. לא משנה אם אתם בצד השוכר או בצד המשכיר. חשוב לזכור כי מונחים סכומים משמעותיים של אלפי שקלים בכל חודש על כף המאזניים וחובה לעגן את כל הפרטים ואת כל הנתונים בחוזה ברור ומפורט כדי שלא יתעוררו מחלוקות וויכוחים מיותרים בהמשך הדרך. בשונה מדירות למכירה, כאשר מעת התשלום על הנכס, הוא שייך לבעליו (כמובן שבמרבית המקרים הוא משועבד לבנק לאחר לקיחת משכנתא). לדוגמה, אם נראה ונחפש דירות למכירה בחדרה ניווכח כי כמות הדירות להשכרה, עולה על כמות הדירות למכירה, בשל הפן העסקי שרואים בעלי הדירות ורוצים לקבל תשואה גבוהה.

כאשר מתעוררות מחלוקות בין שני הצדדים כאשר מדובר בנושא של השכרת דירה, עשויה המחלוקת להוביל להפסקת ההתקשרות בין שני הצדדים ובמקרים חמורים יותר עשוי הכדור לעבור לשדה המשפטי.

אז נכון שחוזה השכירות לא יפתור לכם את כל הבעיות, אך כאשר חוזה השכירות כתוב ומנוסח באופן ברור והגיוני עשויים להימנע מחלוקות מיותרות.

חוזה שכירות – מה הוא כולל?

השכרת דירה  מחייבת אותנו לערוך חוזה ברור שיאגד בתוכו את כל הזכויות ואת כל החובות של שני הצדדים. הן של שוכרי הדירה והן של משכירי הדירה. ההסכם אמור לכלול את כל ההיבטים הפיננסיים הנכללים בשכירות. כל הפרטים אמורים להיכתב בפרוטרוט. לא רק המחיר של שכר הדירה אלא גם שאר המרכיבים של תנאי התשלום, כמו תאריך התשלום, אופן התשלום, וכן הלאה.

כך לדוגמא צריכה גם להיות התייחסות לסוגיית התשלומים השונים כמו ארנונה, חשמל, מים וכדומה.

חשוב גם לסכם באופן ברור מראש, בעניין תיקונים נצרכים בדירה אם יתעוררו במהלך הזמן, כמו תיקוני אינסטלציה וכדומה.

בכל הסכם של השכרת דירה ישנם חוקים משלו אך בגדול ניתן לומר כי כל ההסכמים עוסקים באותם הסעיפים פחות או יותר. יש לכלול בהסכם התייחסות ברורה לתקופת ההשכרה כאשר זה יכלול את תאריך ההתחלה המדויק ואת תאריך הפינוי המדויק. כמו כן, אמור ההסכם לכלול גם את המטרה אשר לשמה מושכרת הדירה. יש לכלול את האפשרות לבצע שינויים נדרשים בדירה על ידי הדיירים, אופן אחזקת הדירה, השימושים המותרים בה וכן הלאה.

חשוב לדעת כי הסכם השכירות הוא הסכם חשוב ואפילו קריטי במקרים רבים. זה לא מסמך שבלוני שכל אחד חותם את שמו ובזמן הפנוי מעיינים מה בדיוק כולל ההסכם. היות והסכם השכירות מחייב את שני הצדדים וסכומים גבוהים עומדים על כף המאזניים, הרי שאין לזלזל בדבר ויש להשקיע את כל הזמן הדרוש לעריכה המדויקת של חוזה השכירות על מנת למנוע חיכוכים ואי הבנות בהמשך הדרך.

חוזה השכירות שיכלול את כל הפרטים מא' ועד ת' יסייע מאוד לשני הצדדים בהתנהלות ביניהם. זה לא משנה אם מחפשים דירות להשכרה בחדרה או בכל מקום אחר בישראל – חשוב לפעול בצורה מסודרת ולחתום רק לאחר בירור סופי של כל סעיף וסעיף.

הוסף תגובה