תריסים חשמליים

כל מי שמשפץ את הבית, וודאי מי שבונה בית חדש מהיסוד, חושב על אופציה של התקנת תריסים חשמליים. תריסים חשמליים, כמו גם חלונות אלומיניום, הם הצעקה האחרונה בעיצוב הבית והם משדרגים הן את איכות החיים של הדיירים והן את המראה הכולל של החלל. מתעניינים בהתקנת תריסים חשמליים? הכתבה הזו היא בשבילכם.

מדריך להתקנת תריסים חשמליים

מהו תריס חשמלי? מה ההבדל בין תריס גלילה, תריס ידני, תריס חשמלי ותריס משולב? איך מתקינים תריסים חשמליים ואיך מתחזקים אותם? מדוע חשוב להתקין ולתקן תריסים חשמליים רק בעזרת מומחה? מיהו המומחה שמטפל בהתקנת תריסים חשמליים ובהתקנה או בתיקון חלונות (לרבות תיקון חלונות ממ"ד)? אם כל השאלות הללו ושאלות נוספות אחרות מתרוצצות בראשכם, המדריך הזה יספק לכם את כל התשובות לפני התקנה או תיקון חלונות אלומיניום ולקראת התקנה או תיקון של תריסים חשמליים.

מושגים בסיסיים ותשובות לשאלות חשובות

ישנם מספר מושגים בסיסיים שכל מי שמתעניין בהתקנת תריסים חשמליים צריך להכיר, כמו גם שאלות נפוצות שעליהן חשוב להשיב לפני התקנה או תיקון של תריסים חשמליים ו/או חלונות אלומיניום:

מהו תריס גלילה?

תריס גלילה הוא תריס שהשלבים שהוא מכיל נגללים לתוך ארגז שמכונה ארגז תריס. כולכם מכיר את התנועה של התריס כלפי מעלה, תוך גלגול לכדי גליל. החלק שנגלל נקרא שדה תריס. זהו תריס גלילה והוא נבדל מתריס הבנוי שלבים שלבים שאינם נגללים.

מהו תריס חשמלי ומהו תריס ידני?

תריס חשמלי הוא תריס גלילה בעל מנוע חשמלי. כאשר מדובר בתריסים חשמליים, גלילת התריס כלפי מעלה (פתיחה של התריס) וגלילתו כלפי מטה (הגפה של התריס) מתבצעות בעזרת מנוע חשמלי. תריס שאיננו חשמלי יכול להיות תריס גלילה שבו פעולת גלילת התריס מעלה או מטה מתבצעת ידנית ולא בעזרת מנוע חשמלי (תריס ידני). ישנם תריסים חשמליים המשלבים תפעול ידני ותפעול על ידי מנוע חשמלי, זהו תריס משולב. ישנו, כמובן, גם תריס שלבים ידני שאינו תריס גלילה. פתיחתו והגפתו מתבצעות ידנית.

חלונות אלומיניום

חלונות אלומיניום הם חלונות שהמסגרות שלהם עשויות מחומר המכונה אלומיניום. לחלונות אלומיניום יתרונות רבים, ביניהם חוזק, שרידות, מגוון צבעים (מה שמגדיל את האפשרויות של עיצוב הבית) ועוד.

חלונות ממ"ד

חלונות ממ"ד, המכונים גם חלונות למרחב מוגן, נושאים מאפיינים מיוחדים, בין היתר בשל החומרים שמהם עשויים חלונות ממ"ד, בשל צורת הפתיחה והסגירה שלהם, בשל מידותיהם ובשל התכונות שלהם. חלון ממ"ד צריך לעמוד בדרישה של מכון התקנים ובהמלצות של פיקוד העורף, הנוגעות בעיקר להדף ולאטימות. תכונות רצויות של חלונות ממ"ד כוללות יכולת עמידה בהדף (חלון הדף) וכן אטימות בפני גזים. התקנה נכונה וכן תיקון חלונות ממ"ד מחייבים מקצועיות וניסיון בתחום.

מה הקשר בין תריס חשמלי לחלונות אלומיניום?

פעמים רבות, כשמדברים על חלונות אלומיניום מתכוונים למכלול של חלון שמורכב ממסגרת אלומיניום וגם מתריסים חשמליים מאלומיניום.

כללים בסיסיים להתקנת חלונות, לתחזוקתם ולתיקונם

כעת, לאחר שהבנתם את כל המידע הבסיסי הנחוץ טרם התקנת או תיקון תריסים חשמליים וחלונות אלומיניום, נעבור לדבר על שלב התחזוקה. תחזוקה של חלונות אלומיניום ושל תריסים חשמליים מחייבת תשומת לב, ודאי במקרים שבהם נדרש תיקון חלונות. כשמדברים על תיקון חלונות מתכוונים הן להתקנה או לתיקון של תריסים חשמליים והן להתקנה או לתיקון של חלונות אלומיניום, לרבות תיקון חלונות ממ"ד. לא כל בעל מקצוע יודע להתקין ו/או לתקן חלונות אלומיניום ותריסים חשמליים, וכך גם כשמדובר בתיקון חלונות ממ"ד.

בכל תקלה בתריס חשמלי (למשל, קושי בפתיחה או בסגירה), תקלה בחלון אלומיניום (מנגנון נעילה תקול, סדק או שבר בזגוגית, קילוף או סדק במסגרת החלון) או תקלה בחלון ממ"ד (ידית שבורה, בעיה במנגנון נעילה, סדק בזגוגית, בעיות איטום, קלקול בחלון הדף) יש צורך בבעל מקצוע בעל ידע, כלים ומיומנויות מתאימים. בעת בחירתו של איש המקצוע ודאו כי מצויות בידיו תעודות מתאימות, רישוי וכן ניסיון. אל תחששו לשאול מהי ההסמכה של בעל המקצוע, מהי ההכשרה שלו וכמה שנות ניסיון יש לו בתחום, ואף בקשו פרטים של לקוחות שיוכלו להמליץ לכם עליו.

 

הוסף תגובה