הפינות הנסתרות של סיני

בזמן שכולנו קוראים ב-ynet את אזהרות המסע המאיימות משהו המגיעות מסיני, מטיילים ומטיילות חוצים יום-יום את הגבול וחוזרים מאושרים כדי לספר לנו על זה. לא שאני מנסה לשכנע או ללחוץ על מישהו פה, אבל בינינו – לא חבל לקרוא חדשות במקום לבדוק אותן בעצמכם?

ואם כבר לבדוק, אז למה לא לנסות מקומות חדשים? כולנו מכירים את החושות בסיני באזור ביר סוויר, ראס א-שטן, נואיבה וטראבין. אבל רצועת חוף אחת עלומה ובתולית הולכת ומסתמנת בתור הכוכב של הקיץ הזה  – ראס אבו גלום. קצת קשה להגיע, התנאים פחות מפנקים, אבל האווירה…הו האווירה…

אז איפה זה בכלל ראס אבו גלום?

רצועת החוף הפראית הזאת נמצאת כ-15 קילומטרים צפונית לעיירה דהב, למרגלות הרי סיני הגבוהים המפרידים בינה לבין הכביש, כך ששקט ושלווה מובטחים לכם מתי שלא תבחרו לנסוע. זהו מפרץ מעט מעוגל, באורך של כקילומטר, שנראה כי נמצא עדיין בשלב אבולוציוני מוקדם. לאורך החוף פזורים מספר מתחמי חושות, חלקם פעילים יותר וחלקם פחות, התנאים בסיסיים וקליטה סלולרית אין ממש. מה כן יש? אירוח כדי המלך, שלוות עולמים, אוכל נהדר, ריף אלמוגים יפהפה לשנירקול ונוף מהאגדות.

איך מגיעים לראס אבו גלום?

חלק מהחוויה של המקום היא ההגעה אליו. אחרי שהגעתם בשעה טובה לטאבה, יש לקחת משם מונית לנואיבה ומנואיבה צריך לנסוע ברכב שטח או טנדר, בין ההרים דרך נאת המדבר ביר זע'יר, נסיעת שטח חווייתית של כשעה וחצי עד הלגונה הכחולה. נתעכב לשניה על הלגונה הכחולה כי גם זה חוף בתולי ומדהים ביופיו עם מספר חושות לאורכו, חול לבן ומים בצבע טורקיז שנראה כאילו נצבעו בניגוד לחוקי הטבע. אם זמנכם בידכם, בהחלט מומלץ להישאר שם למספר שעות, או אפילו לילה, ומשם עוד 15 דקות נסיעה לכיוון דרום והגעתם לראס אבו גלום. נסיעה כזאת מנואיבה עולה כ-300 לירות מצריות. אם לקחתם את הטנדר ישר מטאבה, זה אמור לעלות כפול מזה.

ניתן להגיע גם מכיוון דהב – מאתר הצלילה "בלו הול" שנמצא מעט צפונית לדהב, מקום מושלם אגב לספארי צלילה בסיני, אפשר לקחת סירה להפלגה קצרה של כ-15 דקות בעלות של כ-300 לירות לכיוון שמתחלקים כמובן בין כל נוסעי הסירה.

לאן הולכים בראס אבו גלום?

יש, כאמור מספר מתחמים הפזורים לאורך החוף:

החושה של ג'מאל (אל באשה) – ג'מאל הוא אחד המארחים הנדיבים ביותר שנתקלתי בהם בחיי. יש לו גם מתחם חדש יחסית בלגונה הכחולה ובראס אבו גלום יש לו עשר חושות חדשות יחסית עם מרפסת ורצפה מבטון. האוכל נהדר והאירוח…לא תרצו ללכת הביתה.

החושות של חאדר – לחאדר יש שני מתחמים קטנים יחסית לאורך החוף והוא ישמח לארח אתכם באיזה שתרצו. חאדר מדבר עברית טובה מאוד והתקשורת איתו מצוינת. מעבר לאירוח יש לו גם טנדר והוא יוכל לקחת אתכם לנקודה הבאה שלכם בתיאום מראש. סה"כ יש לחאדר כ-10 חושות צנועות עם מזרן נוח, וזולה מרכזית צנועה.

החושה של עוואד (פרידום קמפ) – זהו המתחם הראשון שנתקלים בו בראס אבו גלום. שש או שבע חושות, תלוי מתי תבואו, ומסעדה גדולה, מוצלת ונעימה שבה תוכלו ליהנות מארוחת דגים כיד המלך מעשה ידי עוואד.

כמה עולה התענוג?

קודם כל, נחדד שאכן מדובר בתענוג. את מחירי הנסיעות פירטתי למעלה, ולילה בראס אבו גלום יעלה 50 לירות כולל ארוחת בוקר. מחיר על גבול המצחיק. המחיר זהה בכל המתחמים. יש לזכור כי התנאים הם בסיסיים – חשמל מפציע רק בשעות הערב (להוציא את פרידום קמפ שבו יש כמעט לאורך כל היממה), השירותים לעתים עובדים ולעתים לא ובמקלחות זורמים מים מעט מלוחים בזרם חלש. אבל אם לא ירדתם לסיני כדי לחפש לעצמכם סוויטה – ראס אבו גלום הוא המקום בשבילכם.

הוסף תגובה