זיפות גגות- שיטה ישנה שעדיין  יעילה

 

השיטה הישנה יותר לאיטום גגות היא זיפות. הזפת היא חומר גלם שאוטם היטב כל חריץ ומונע ממים לחדור. חומר גלם זה, הינו צמיגי ולכן קל לעבוד אתו. יש לדעת בנוסף, כי הזפת השחורה, מושכת אליה הרבה שמש בקיץ ויש לבצע סיוד או הלבנה בכל קיץ בכדי שהבית לא יהיה חם כמו כבשן. לפני הזיפות על הגג, יש לדרוש עבודת הכנה, כך שמלבד מניקוי הגג, יש לדאוג להסיר כל מיני מכשולים כגון מתקנים שונים. יש למרוח חומר אקרילי לפני זיפות הגג, כך שהזפת תיתפס טוב ותחזיק  מעמד טוב יותר.

 bitumen primer בתמונה בעל מקצוע מזפת

יש לדעת, כי הזפת נוטה להיסדק ולהיפרד  מהגג, מה שעשוי לקרות בגלל שהזפת נוטה להתכווץ ולהתרחב, בגלל שינוי של מטמפרטורות. בגלל זה, יש לבצע איטום בכמה שכבות של זפת, מה שיחזק יותר את האיטום. יש לשים שכבת רשת של אינטרגלאס , כך שהאיטום יהיה חזק יותר.השימוש ברשת הופך את האיטום לעמיד יותר ולכן מי שכבר חושב על זיפות גגות, כדאי כי יברר לגבי הרשת שמפרידה בין שתי שכבות הזפת.

 

קור וחום קיצוני-  חסרונות של שימוש עם זפת לזיפות הגג

 

כאשר הזפת מתחממת, חלק מהחומרים שנמצאים בה מתאדים ואז, הגמישות שלה נהרסת. יש לבצע את הזיפות רק עם צוות של איטום מקצועי, המתמחה גם עם זיפות גגות. יש לדעת גם כי זיפות הגג, הולך בד בבד עם סיוד, כך שיש למצוא חברה אמינה שתדע לבצע את שתי הפעולות וכך לגרום כי הגג יהיה מושלם לאיטום ובידוד, גם בחורף וגם בקיץ.  כל איטום של גג, חייב בהכנה מקצועית כגון ניקוי הגג, הזזה של המתקנים השונים וכן עבודה יסודית עם חומרי הגלם הדרושים לזיפות גג איכותי. יש לציין בנוסף, כי ישנם סוגים שונים של זפת ולכן, חשוב לא לערבב ביניהם. היום השוק מלא בחומרי איטום וכן בסוגי זפת שונים שקבלני האיטום מכירים היטב.

 

כדאי, לא ליפול על חובבן כי אם על מומחה באיטום שיש לו ניסיון כבר שנים רבות והוא מכיר את כל סוגי האיטום, כולל זיפות גגות למי שמעוניין עדיין בשיטה זו שהיא ישנה יותר. יש כאלה שסולדים משיטת הזיפות בשל הלכלוך הרב שלה וכן הסיוד שיש לבצע בכל קיץ ומעדיפים כבר לעשות שימוש באיטום עם יריעות ביט ומניות שהן יעילות בהרבה יותר ומחזיקות מעמד ל-10 שנים תוך מתן אחריות של קבלן האיטום.

 

המאמר באדיבות חברת אוטמים אונליין, האתר היחיד שמבטיח לך שירות מאוטם מוסמך עם המלצות וביקורות. אהבתם את המאמר? נשמח לקבל לייק בפייסבוק ולהעניק שפע של מידע מקצועי בענף האיטום.

הוסף תגובה