טיפים לשיפוץ עצמאי של הבית

עומדים לשפץ את הבית? חושבים לעשות זאת בעצמכם וכך לחסוך עלויות? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון. היום, בשל מצב הנדל"ן, רבים מעדיפים לשפץ את הבית הקיים שלהם במקום לרכוש בית חדש, ורבים מחפשים דרכים להפוך את הבית למתאים יותר לצרכים האישיים שלהם ושל המשפחה שלהם.

חשוב מאוד לדעת כי עם ידע בסיסי בעבודות בניה ושיפוצים אתם יכולים לבצע מגוון רחב של עבודות שיפוצים בבית, אך ישנן עבודות המצריכות ידע רב ומקצועי יותר, כמו עבודות אינסטלציה, איטום וכדומה, עבודות שאם הן לא יבוצעו על ידי בעל מקצוע, בסופו של דבר ייתכן נזק רב יותר ובעייתיות בבית שתצריך הוצאות הרבה יותר גבוהות עבור התיקון. לכן יש צורך לחפש אחר חנות כלי עבודה מנוסה ואמינה.

אילו שיפוצים ניתן לבצע לבד?

אם יש לכם ידע בסיסי בעבודות שיפוצים, אתם יכולים לבצע מגוון רחב של עבודות בעצמכם, ללא כל צורך בהזמנה של בעל מקצוע. מדובר בעבודות כמו צביעה של קירות הבית, תיקונים קלים, החלפת רשתות, התקנה של ברזים חדשים, החלפת חלקי ניאגרה, תליה של וילונות ותמונות ועוד מגוון רחב של עבודות נוספות.

בנוסף, היום אתם יכולים למצוא מגוון רחב של הדרכות ברשת שיכולות לאפשר לכם לבצע שיפוצים בבית שישדרגו אותו באופן משמעותי, באמצעות כלים פשוטים, דרך שיפוץ של הרהיטים הקיימים שלכם. לדוגמא, אם יש לכם מטבח עץ ישן אבל במצב טוב, אינכם חייבים לרכוש מטבח חדש רק כדי לשדרג את העיצוב של הבית, אתם יכולים לצבוע את המטבח, להחליף ידיות ולהעניק לו מראה חדש לחלוטין בקלות ולגמרי בעצמכם.

לעומת זאת, כפי שכבר הזכרנו, עבודות המצריכות ידע מקצועי ממשי כמו עבודות אינסטלציה, חשמל וכדומה, אל תנסו לבצע בעצמכם. במקרים כאלה העדיפו להזמין בעלי מקצוע שיבצעו את העבודה על הצד הטוב ביותר בעצמם.

הכל מתחיל בתכנון מוקדם

אם אתם רוצים לבצע שיפוץ עצמאי של הבית שלכם, אתם חייבים להתחיל עם תכנון מוקדם וחכם של השיפוץ. התחילו קודם כל בהכנת רשימה של כל מה שאתם רוצים או צריכים לשפץ, ואז חלקו את הרשימה בין העבודות שאתם יכולים לבצע בעצמכם ובין העבודות שאתם חייבים להזמין בעל מקצוע לשם ביצוען.

לאחר שאתם יודעים אילו עבודות שיפוצים אתם עומדים לבצע בעצמכם, תוכלו ללמוד קצת יותר על העבודה. באינטרנט תוכלו למצוא מגוון רחב של מאמרים, טיפים וסרטוני הדרכה אשר יכינו אתכם לקראת ביצוע העבודה ויאפשרו לכם לדעת כיצד לבצע את הכל על הצד הטוב ביותר.

לאחר מכן, או אפילו תוך כדי שאתם לומדים כיצד לבצע, הכינו רשימה של כלים שאתם זקוקים להם על מנת לבצע את העבודות השונות. שימו לב שיש כלים שיוכלו לשמש אתכם לכמה עבודות במקביל, ואין צורך לרכוש כלים כפולים כמו מברשת צבע לקיר שתוכל לשמש אתכם לצביעה של רהיטים וכדומה.

כך, כאשר יש לכם רשימה מסודרת של כל הציוד שאתם זקוקים לו לצורך עבודות השיפוצים, כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לפנות אל חנות כלי עבודה מקצועית באזור שלכם, שממנה תבצעו את הרכישה. שימו לב כי גם אם יש לכם רשימה, עדיין יהיו לכם התלבטויות בחנות. ייתכן שתתלבטו בין דגמים או סוגים שונים לכל כלי או פריט, ולכן כדאי להיעזר ביועץ בחנות או ללכת עם חבר או עם קרוב משפחה שמבין בשיפוצים ויוכל לעזור לכם לבחור.

עוד דבר חשוב שעליכם לזכור – בטיחות

אם אתם עומדים לבצע עבודות שיפוצים המצריכות אמצעי ביטחון כמו שבירה של קירות המצריכה קסדה או עבודות בגובה המצריכות רתמה, אל תוותרו על הציוד הזה. אמנם מדובר בציוד יקר יחסית, אך לעולם אל תבצעו עבודת שיפוצים בבית מבלי שאתם בטוחים במאת האחוזים כי אתם מבצעים אותה בצורה בטוחה ולא מסכנים את עצמכם או את הסובבים אתכם.

 

 

 

 

 

הוסף תגובה