הדברת מזיקים באופן קצת שונה

כאשר חושבים על המילה הדברה, ישר עולה לראש תמונה של מדביר מקצועי עם מסיכה ומיכל הדברה אשר עובר בין החדרים השונים של הבית. אין עם כך בעיה כלל וכלל, רק כדאי לדעת שכיום ישנם שיטות הדברה יעילות יותר ובריאות יותר לדיירי הבית, אשר מביאות תוצאות טובות לא פחות. במאמר זה נסקור אודות שיטות הדברה אלה, ונפרט מהי השיטה הטובה ביותר לשימוש.

הדברה כימית

בהדברה רגילה נגד מזיקים משתמשים בחומרים כימיים רעילים, אשר פוגעים בעצביהם של המזיקים וגורמים להם לגסיסה עד מוות מיידי. החומרים מסוכנים לשאיפה ועל כן, נדרשים בני הבית לצאת מתוכו למס' שעות עד אשר החומר יתפזר וייספג במקומות המודברים. שיטת הדברה זו, הינה הזולה ביותר ואף הנפוצה ביותר, אך מאחר ויותר ויותר אנשים מודעים להשלכותיה של הדברה מעין זו, הולך וגובר הביקוש והשימוש בשיטות הדברה טבעיות ואורגניות.

הדברה טבעית – אקולוגית

הדברה אקולוגית-טבעית נסמכת לרוב על שיטות מניעת הופעתם של המזיקים בביתכם. מדובר במס' דרכים פשוטות אותם תוכלו לנקוט בקלות על מנת להשיג שקט ממזיקים בשטחי הבית. ניתן לכסות את חלונות הבית ברשתות אשר מונעות את כניסתם של חרקים מעופפים. כמו כן, תוכלו להתקין רשת ברזל מיוחדת אותה ניתן לרכוש בחנויות טמבור ולהתקין אותה על פתחים באמבטיה ובכיורים על מנת למנוע חדירה של מקקים המגיעים מהביוב.

הדברה אורגנית – ירוקה

הדברה אורגנית הינה הדרך היעילה והכי טובה מבין שאר החלופות, שכן מדובר בשימוש בחומרי הדברה טבעיים הבטוחים לשימוש. מדביר מקצועי אשר יבצע לכם הדברה אורגנית, יעשה שימוש בחומרים טבעיים המאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

למרות שמדובר בחומרים טבעיים, הדברה אורגנית מקצועית עדיין מחייבת את המדביר להשתמש במסכה בזמן ההדברה. תצטרכו לצאת מהבית עד אשר חומר הריסוס יתייבש וייספג היטב.

תמיד העדיפו שימוש בהדברה אורגנית וירוקה, המבוססת על חומרים טבעיים בלבד. כך תהיו בטוחים שביתכם יהיה נקי מחרקים ומזיקים אחרים, מבלי שתיפגעו או תפגעו חלילה בבני ביתכם ובחיות המחמד שלכם.

תכשירים כימיים המיועדים להדברה מקצועית, מכילים רעלניים חזקים במיוחד, אשר עלולים לסכן באופן ישיר את כל מי שבא במגע איתו, גם אם זה בשאיפה. החומר הכימי מתפשט בשטחי הבית ולוקח לו זמן לחלחל ולהיספג בקרקע, ולא תמיד הוא מתפרק כמו שצריך. זאת הסיבה שבמקרים של הדברה רגילה, תתבקשו לצאת מביתכם למשך מס' שעות, עד אשר החומר ייספג.

הדברה נעשית למקרים בהם מופיעים בביתכם: נמלים, תיקנים, טרמיטים וזוחלים מזיקים אחרים. לטיפול בבעיית יונים אין זה מומלץ ואין זה נפוץ להשתמש בשיטות הדברה. שיטות כגון, פיזור רעל ומלכודות, נמצאו כלא יעילות וככאלה שגורמות לסבל רב ליונים. על כן, פותחו שיטות אקולוגיות שונות ויעילות לגירוש והרחקת יונים, ביניהם: רשתות, דוקרנים ודחלילים להרחקת היונים.

 

הוסף תגובה