השוואת מחירים בין מוסכים בירושלים

לא סוד שטיפול רכב מאז ומעולם היה גבוה מאוד. בדרך כלל ההבדל בין מוסך בירושלים אחד לשני הוא הצעת מחיר של אותו מוסך. ישנם מקרים רבים בהם מביאים את הרכב למוסך עם תקלה דיי פשוטה ומקבלים הצעת מחיר של אלפי שקלים. אמנם אחזקת רכב משמעה הוצאות בלתי מבוטלות שהינן בלתי נמנעות, אך חשוב לדעת שכל בעל רכב רשאי לבקש הצעת מחיר ממוסך נוסף, ומומלץ לעשות זאת בעיקר כאשר עולה חשד באשר לאמינות הצעת המחיר הראשונית.

לא פעם, בעלי רכב מגיעים למוסך בירושלים , בבקשה להצעת מחיר, וזאת לאחר שקיבלו הצעת מחיר גבוהה במוסך אחר, ונדהמים לגלות שהדבל בין המחירים נא בסביבות אלפי שקלים. כיצד יכולים להיווצר פערים כאלו?

קיימים מוסכים בירושלים רבים מקצועיים ואמינים, ובכל זאת קיימים מקרים בהם בעלי רכב נופלים קורבן לניצול חוסר הידע שלהם בתחום. במקרים רבים אדם אשר מביא את הרכב לטיפול לא עושה סקר בין המוסכים ומקבל את הצעת מחיר של אותו מוסך. בעקבות כך מוסכים מסוימים משתמשים בחוסר הידע של הלקוח והצעת מחיר שלהם הרבה יותר גבוה מהרגיל. בכדי לנסות ולהימנע ממצבים כאלו,  ניתן להשוות בין מספר מוסכים טרם הכנסת הרכב לטיפול, ולחפש מידע וביקורות לקוחות על המוסכים באינטרנט.

סיבה אפשרית נוספת להצעת מחיר גבוהה יכולה להיות תעריף גבוה של עלות שעת העבודה ו/או שימוש בחלקי חילוף מקוריים שהינם יקרים לעיתים באופן משמעותי לעומת חלקים חלופיים תקניים. בהיבט זה ניתן לראות פעמים רבות את ההפרשים בעלות טיפול רכב בין מוסכי יבואן ומוסכים מורשים שאינם מוסכי יבואן, שכן לא פעם עלות שעת עבודה במוסך יבואן גבוהה יותר ממוסך מורשה כללי, וככל שמספר שעות העבודה עולה, כך גם המחיר הכולל כמובן. כמו כן, מוסכי יבואן פעמים רבות מציעים חלקי חילוף מקוריים בלבד מתוך מחויבות לחברה היצרנית, בעוד מוסכים כלליים מאפשרים ללקוחות לבחור (במידה והדבר ניתן בהתאם לתקלה) בין חלקים מקוריים או חלופיים תקניים.

 

חשוב לציין  כי כל בעל רכב רשאי לטפל ברכבו בכל מוסך שיחפוץ מבלי לאבד את אחריות היבואן/יצרן, כל עוד מדובר במוסך מורשה, כלומר מוסך שפועל כחוק ברישיון משרד התחבורה. כך למשל, אדם אשר מחפש מוסך קיה בירושלים יכולים לטפל ברכבם אצל מוסך קיה מורשה שאינו מוסך יבואן, בעלי רכבי סקודה יכולים לבחור בשירותי מוסך סקודה מורשה שאינו מוסך יבואן וכו'.

בכל מקרה כדי להיות בטוחים, עדיף לגשת לכמה מוסכים ורק אז להיסגר על הצעת מחיק שהכי תתאים לכם בחינה כלכלית.

הוסף תגובה