טיפול באקנה – פתרון מותאם לפי סוג העור והגורם

קצת רקע

אקנה הוא מצב עור אופייני לא רק אצל בני נוער אלה גם אצל מבוגרים. בכתבה זו תמצאו את כל המידע, וגם כמה טיפים היכולים לעזור לכם להבין את האקנה , כיצד ניתן לרפא אותו בהצלחה וכמה טיפול לא נכון עלול להזיק ואף להחמיר את המצב.

 

למה חשוב לטפל ?

  • כי אקנה לא חולף מעצמו, ללא טיפול באקנה המותאם לעורכם, הוא עלול להחמיר ויכולים להופיע סימנים אדומים,כתמים כהים וצלקות.
  • כי אקנה הוא מצב עור בעל השלכות רגשיות כמו ירידה בערך העצמי של האדם,דיכאון וחרדה.
  • כי קיימים טיפולים יעילים לריפוי האקנה ואין כל סיבה להימנע מהם.

 

דרגות אקנה

אקנה יכול לבוא לידי ביטוי בצורה קלה, בינונית או קשה.

אקנה קלה – מתבטאת בפצעים קלים, בעיקר קומודונים.

אקנה בינונית – פצעים אדומים ומוגלתיים.

אקנה קשה – פצעים ומוגלתיים, לפעמים מזוהמים על שטח עור נרחב מאוד ופצעים חמורים יותר כמו ציסטות עמוקות.

 

הסיבוכים השכיחים ביותר של אקנה או של טיפול לא נכון בריפוי האקנה הם התפתחות צלקות, כתמים וסימנים אדומים בעור .

 

מה גורם לאקנה?

האקנה מתחיל כשנקבובית העור נחסמת כתוצאה מהצטברות של תאי עור מתים. בדרך כלל תאים מתים עולים על פני העור ונושרים. הפרשה מוגברת של בלוטת החלב (סבום) יכולה לגרום לתאים המתים להידבק לחלל הנקבוביות ובמקום להסתלק מהגוף  הם חוסמים אותן. לפעמים חיידקים שחיים בעור שלנו ובפרט חיידק ה- P.Acne, גם נכנסים בתוך נקבוביות סתומות ומתחילים להתרבות במהירות. הגוף מגיב בתגובה דלקתית ונוצר הפצעון האדום הידוע כאקנה.

 

אבחון וטיפול

חשוב לאבחן בזמן ולקבל טיפול יעיל ומותאם. לכל אחת חומרת מצב האקנה ומאפייני עור שונים, לכן הצלחת הטיפול תלויה באבחון מדויק, בהתאמה אישית ונכונה של תכשירים ובמעקב. בחירה עצמאית של מוצרים לטיפול באקנה היא ברוב המקרים בחירה שגויה.

 

כיום, ישנם טיפולים רבים ויעילים אבל  חשוב לציין שלמרות הטענות, הריפוי הוא לא מיידי. הטיפול בבית דורש 4-8 שבועות כדי לראות שיפור. לאחר ההחלמה, חייבים להמשיך ולטפל בעור כדי למנוע התפרצות של פצעונים חדשים.

 

המרכיבים הפעילים הכי נפוצים לריפוי האקנה הם:,Alpha hydroxy acids (חומצה גליקוליק וחומצה לקטית), Benzoyl peroxide, Sulfur, Salicylic acid

במקרה של אקנה, עדיף שלא לשלב מוצרי קוסמטיקה של חברות שונות על מנת לא ליצור ניגודיות ולהפחית את השפעתם ולא להעמיס אחוזים שונים של אותם מרכיבים על העור.חשוב לשלב מוצרים שעובדים בסינרגיה ומשלימים את הפעולה אחד עם השני.

 

ישנם מצבים שדורשים טיפול גם במכון. קיימות טכנולוגיות מתקדמות הניתנות לשלב כדי לזרז את הריפוי, ולהעלים את סימני הפוסט אקנה:טכנולוגיה האור LED ,טכנולוגיהIPL , טכנולוגיה האולטראסאונד, טכנולוגיה מתקדמת פרקשיונאל ועוד . יותר מידע על הטכנולוגיות השונות תוכלו למצוא באתר שלנו.

 

מה כן ולא לעשות

אתם יכולים לעזור לעצמכם ולהפחית את אקנה על ידי צעדים פשוטים אך חשובים.

 

  • לשטוף את הפנים במים פושרים פעמיים ביום ולאחר הזעה עם בסבון עדין ללא גרגירים ולעסות עם קצות האצבעות כדי לנקות את העור. לא לשפשף! זה  יכול לגרות את העור ולפזר את חיידקים ואת הבקטריות למקומות אחרים בעור. לייבש עם מגבת חד פעמית.
  • המנעו מלחטט או לפוצץ את הפצעונים. פעולה זאת עלולה להוביל להגלדה של הפצע ומעלה את הסיכוי להצטלקות.
  • המנעו מהשמש ומיטות שיזוף. השיזוף פוגע בעור.
  • שטפו את הציפיות, הכובעים, מגבות ודברים אחרים שנוגעים בעור. לכלוך, שומן, תאי עור מתים וחיידקים  מצטברים על משטחים אלו ועלולים להידבק על העור.
  • זהרו מתכשירי טיפוח לשיער הנוגעים בפנים.הם העלולים לסתום נקבוביות ולגרום פצעונים.

כיום, כמעט כל מקרה של אקנה ניתן לטפל בהצלחה. לא קיים מוצר או טיפול קסם המתאים לכל אדם ולכל מצב..אבחון מדויק וזיהוי הבעיה, בשילוב עם טיפול איכותי ומותאם אישית, התמדה ומעקב הם הפתרון הטובה  לריפוי האקנה .

אם יש לכם שאלות או דאגות לגבי הטיפול בעור שלך, אתם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ ללא עלות אצלינו במרכז.

לטיפול מותאם , עמוק ומוצלח לפתרון הבעיה עדיף לפנות לקוסמטיקאית רפואית המשלבת ידע מעשי עם הבנה רפואית וטכנולוגיות מתקדמות. באזור רעננה והשרון כדאי להגיע למוניקה פכטר בעלת ניסיון רב בתחום.

הוסף תגובה