פעילויות ספורט לילדים

אחת הטענות שנשמעות לא פעם כלפי הורים היום היא, שהם מוותרים לילדים שלהם יותר מדי מהר ולא לוקחים את הילדים שלהם לפעילויות ספורטיביות ולכן הם יושבים שעות מול הטלוויזיה או המחשב, ויש לכך השלכות בריאותיות, פיזיות ונפשיות שונות.

האמת היא שזה מעבר לזה, אנחנו רואים כיצד בעולם ילדים מגיל אפס מתחברים לענפי ספורט שונים, חלקם ממשיכים בכיוון הזה כל חייהם כחובבים ואחרים בוחרים לעשות בזה קריירה מקצועית והם גם מצליחים. חלק מהפערים בספורט בינינו לבין העולם, נובעים מהנקודה הזאת, ילדים בישראל עושים פחות ספורט מאשר ילדים במדינות רבות בעולם.

דוגמא טובה לפעילות ספורטיבית שיכולה להיות גם אטרקטיבית, גם בריאה וגם מועילה היא חוג שחייה לילדים. מן הידוע הוא, שיש ללמד את הילדים כמה שיותר מהר שחייה. ההמלצה היא לקחת את הילד לחוג שחייה של ממש, בגיל 4, זאת על מנת שילמד כיצד שוחים בצורה נכונה, אך עוד קודם לכן יש להרגיל אותו למים, עוד בהיותו תינוק, בין אם זה באמבטיה ובין אם זה בבריכה של הקטנטנים ביחד עם ההורים.

חוג שחייה לילדים, כמו לא מעט פעילויות ספורט לילדים, מספקים הרבה מאוד כלים לילד, גם אם הוא לא ישתמש בכלים המעשיים שהוא צובר בחוג ולא יהפוך להיות ספורטאי, הרי שהוא יוכל להשתמש בכלים האלה במקומות אחרים בחיים, שלא נדבר על זה שהפעילות ובפרט החוג, מספקים סוג של חוויה, הנאה מושלמת עבור הילד.

מה פעילויות ספורטיביות יכולות לתת לילד?

פעילות ספורטיבית באופן כללי, ובפרט אצל ילדים מפתחת תכונות שונות, למשל יצירתיות, מנהיגות, ביטחון עצמי, אחריות ועוד. בין אם מדובר בפעילות קבוצתית ובין אם מדובר בפעילות כמו חוג שחייה לילדים. הילד לומד כיצד להתמודד עם מצבים שונים בעצמו, הוא רואה כיצד הוא מתפתח, כיצד הוא עובר שלב ועוד שלב, כיצד הוא מתעצם ובכל פעם עובר על מכשול אחר.

חוג שחייה לילדים עוזר גם בהתמודדות עם פחדים מסוגים שונים. ילד שאיננו יודע לשחות, יפחד כל חייו להיכנס אל המים. ילד שלמד בחוג שחייה, לא יפחד והוא יוכל להיכנס לבריכה או לים בלי חשש.

נקודה נוספת שחשובה מאוד אצל ילדים, היא העניין החברתי. ילדים שנרשמים לפעילויות ספורטיבית, אפילו שמדובר בפעילות כמו חוג שחייה, שהיא לכאורה פעילות בה כל ילד פועל לבד (להבדיל מכדורגל או כדורסל), הרי שהוא מכיר שם ילדים אחרים, מתחבר אליהם, זה חלק חשוב בתהליך החיברות שלו, בתהליך בו הוא מתפתח, הופך עצמאי ויכול להשתלב בחברה. בחוג כמו שחייה זה מהותי יותר, בגלל שמדובר על חוג עם אלמנטים של סיכון מצד אחד ומצד שני, תחרותיות. כך הילד לומד כיצד להתמודד עם ילדים אחרים, כיצד לקחת את הדברים בצורה ספורטיבית ונעימה, כיצד לנצח וכיצד להפסיד בכבוד.

 

 

הוסף תגובה