טיפים לבחירת שיש למטבח – גרניט או אבן קיסר?

ענף השיש למטבח בישראל נהנה מביקושים גבוהים. המגוון רחב מאוד ונדמה שהאפשרויות כמעט בלתי מוגבלות.

יחד עם זאת, לפני שניגשים לבחור שיש למטבח יש מספר דברים שאתם צריכים לדעת מאחר שבחירה לא נכונה, עשויה להגביל אתכם בשימוש היומיומי.

במאמר שלפניכם שנכתב בשיתוף 'שיש אגם' המתמחה בייבוא והתקנת שיש למטבח בישראל בחרנו להתייחס לשני משטחי השיש הנפוצים ביותר – האחד שיש גרניט והשני אבן קיסר.

מהו שיש גרניט?

דוגמה לשיש גרניט במטבח – קטלוג 'שיש אגם'

כשמסבירים על ההבדלים בין סוגי השיש הללו (עוד מעט תבינו שאבן קיסר זה בכלל לא שיש), הכי קל להתחיל בדברים הידועים.

בהקשר הזה, שיש גרניט כשמו כן הוא – שיש שנוצר בתהליכים גיאולוגים ושנחצב ממעמקי האדמה. שיש גרניט מתאפיין בקשיחות וחוזק גבוהים מאוד מה שמאפשר לכם לעשות איתו כמעט הכל ובשימוש היומיומי במטבח העמוס, נראה שלגרניט אין תחליף.

הדבר בא לידי ביטוי בעובדה שבשונה ממשטחים אחרים, עם שיש הגרניט אתם יכולים לעשות הכל – החל מהנחת סיר או תבנית חמים, ישירות על משטח השיש מבלי לחשוש ועד לחיתוך של ירקות או בשר מבלי להזדקק לקרש חיתוך – אין יותר נוח מזה – בטח כאשר מדובר במטבח פעיל שבישול ואפייה הם דברים שבשגרה.

מבחינה עיצובית, שיש הגרניט מגיע בשלל גוונים – החל מאפור ועד שחור כהה כאשר במרבית המקרים מדובר בלוחות עם גוונים בצבעים שונים כך שבדרך כלל לא תהיה בעיה למצוא את הגוון והמרקם האהובים.

כמו כן, מאחר ששי הגרניט נוצר בתהליכים טבעיים שמושפעים מתנאי הסביבה והזמן, כל לוח שיש שונה מהאחר. במילים אחרות – אם אתם מחפשים משהו ייחודי בביתכם, הגרניט היא ללא ספק תשובה מספקת בהחלט.

מהם משטחי אבן קיסר?

משטחי אבן קיסר הם כלל אינם שיש… מדובר במשטח סינטטי שמיוצר על ידי חברת ,אבן קיסר, שממוקמת בקיבוץ שדות ים ושמתמחה בייצור משטחי קוורץ מתקדמים ואיכותיים לשימוש הביתי.

הפטנט של חברת 'אבן קיסר' כל כך מוצלח עד כדי כך שהמפעל שעובד 24 שעות ביממה מוערך בבורסת ניו יורק בשווי של קרוב למיליארד דולר!

מה אתם צריכים לדעת על אבן קיסר?

כפי שהסברנו, מדובר במשטחים איכותיים אך לא מדובר בשיש טבעי ולכן ישנם כמה דברים שצריך לדעת לפני שמחליטים מהי האופציה הטובה ביותר.

בשונה משיש גרניט, אם אתם רגילים להניח דברים חמים על השיש מבלי לעשות שימוש בתחתיות, כדאי שתשנו את ההרגלים הללו שאם לא כן, אתם עשויים לגרום לנזק רציני למשטח. כמו כן, משטחי הקיסר עשויים להיות רגישים לשריטות ולכן לא ניתן לחתוך עליהם באופן ישיר כמו בשיש טבעי ויש להיעזר בקרש חיתוך על בסיס קבוע.

מצד שני, מאחר שמדובר באבן סינטטית, אבן קיסר מגיע במגוון עצום של דוגמאות – החל מלבן ועד לצבע כתום. נדמה שאין אדם שלא ימצא את הדגם האהוב עליו ושמתאים באופן הטוב ביותר לביתו.

מה המחירים של השיש למטבח?

המחירים של אבן קיסר ושל שיש גרניט דומים למדי עם נטייה למחירים גבוהים מעט יותר בתחום השיש הטבעי. כמו כן צריך לקחת בחשבון שדגמים מסוימים של שיש גרניט נחשבים לנדירים ולכן יקרם הרבה יותר מה גם שרוב הדגמים מיובאים מספרד ואיטליה – מה שמעלה את המחיר הסופי.

מה יותר טוב?

במקרה הזה גם שיש הגרניט וגם האבן קיסר טובים מאוד והשאלה שצריכה להישאל היא מה מתאים לכם יותר.

ראשית, תשאלו את עצמכם איזה דגם יותר מדבר אליכם מבחינה וויזואלית. שנית, קחו בחשבון את מידת הפעילות שלכם במטבח – ככל שהמטבח עמוס יותר בעבודה, כך היתרון של שיש הגרניט הולך ועולה. יחד עם זאת, ישנם מטבחים עמוסים רבים שמסתדרים מעולה עם אבן קיסר, פשוט צריך להקפיד לא להניח דברים חמים ישירות על המשטח ולא לחתוך על המשטח באופן ישיר.

הוסף תגובה