בחירת צבע לבית

אם יש לכם מודעות לעיצוב רוב הסיכויים הם שביתכם לא צבוע כולו בלבן

וגם אם כן – אתם יודעים בדיוק איזה לבן אתם אוהבים כי גם ללבן יכולים להיות גוונים שונים.
ההיצע של צבעים לצביעת בית או צביעת משרד גדל בהתמדה ובחירת הצבע הפכה לעניין של אופנה.
קיימים גם אפקטים בצבע – שיוצרים קיר בעל מראה ומרקם שונים. אלה אינם מיועדים בדרך כלל לצביעת חדר שלם אלא להדגשת מוייבים ואלמנטים הנמצאים בחדר.

אז איך בוחרים צבע לצביעת הבית?

הבחירה הפרקטית – אנשים מעשיים נוטים לבחור בצבעים נייטרליים. הצבעים הנייטרליים אינם נמאסים, הם מהווים רקע משלים לכל בחירה צבעונית אחרת והם קלים לשחזור במקרה של צביעה חוזרת או תיקונים.
שיקול פרקטי נוסף הוא שיקול הניקיון. האם הצבע קל לניקוי? איך הוא מגיב לחומרי ניקוי שונים? האם הוא עמיד?

הבחירה הקוסמטית – בעזרת בחירה מושכלת של צבע ניתן "לתקן" פגמים מבניים – להבדיל בין איזורים שונים בחדר על ידי בחירת צבעים שונים, ליצור רושם של חדר גדול יותר, גבוה יותר או חמים יותר על ידי משחק בין צבעים כהים או בהירים, חמים או קרירים.

הבחירה האסתטית – הבית כחלל מעוצב, דורש בחירה של פלטת צבעים מאפיינת- שילוב צבעים שאתם אוהבים וגורם לכם לחוש בנוח אתו. בסלון – שהוא חלון הראווה של הבית, אפשר לבחור בצביעת קיר עם אפקטים בצבע.

הבחירה התרבותית – הבחירה התרבותית היא בדרך כלל בחירה לא מודעת. זוהי בחירה בצבעים המסמלים רגשות מסוימים או משאלות לב מסוימות לפי התרבות שלנו. ההשפעה של הצבע עלינו היא חלק מהתרבות שלנו. לעתים אנחנו בוחרים בה ולעתים אנחנו בוחרים למרוד בה. בישראל מקובל עדיין לבחור בלבן או בצבעים בהירים המתאימים לאקלים הים תיכוני.

הוסף תגובה