הערים הכי שוות לבלות בהן את הסילבסטר

על ברצלונה אולי חשבתם לבד, אבל האם ידעתם שהמסיבה הכי לוהטת בחגיגות השנה החדשה תתקיים בכלל בבריסטול? הנה כמה המלצות למי שעדיין בעניין אבל טרם נסגר על מקום וטיסה למסיבת ראש השנה האזרחית

עם כל הכבוד לגפילטע פיש ותקיעה בשופר – לשמפניה וקונפטי יש אפקט קצת יותר מרהיב. רוב תושבי תבל המציינים את ראש השנה האזרחית, עושים זאת בצורה גרנדיוזית ומענגת בהרבה ממה שאנו מכירים מהבית. זה לא שיש לנו חלילה משהו נגד ארוחות משפחתיות אינסופיות, אבל אנחנו אוהבים מאד גם מסיבות נוצצות, את הספירה לאחור – כאילו בעוד רגע ישוגר אדם לירח, וכמובן גם זיקוקין די-נור מרהיבים. למזלנו, אנחנו לא צריכים לבחור. אפילו בשנה מעוברת כמה חודשים טובים מפרידים בין ראש השנה האזרחי והעברי, כך שאפשר לרקוד עד אור הבוקר באחד ולאכול עד צרבת בשני. גם אתם יכולים לבחור לבלות את ליל הסילבסטר – על שם האפיפיור סילבסטר הראשון אשר הלך לעולמו ב – 31 בדצמבר, או ערב ראש השנה החדשה כפי שהוא מכונה ברוב מדינות העולם, באחת מאותן ערים שיציעו לכם חגיגה בלתי נשכחת. את ההשראה והכיוון אנחנו נספק, לכם יישאר רק לחלץ את המזוודה מהבוידעם ולחפש אחר דילים לחו״ל, ועדיין יש כאלו, בדקנו.

בריסטול

אחת המסיבות המדוברות ביותר לכבוד סיום שנת 2017 תתקיים דווקא בבריסטול אשר בדרום מערב אנגליה. סביר להניח שמי שפחות מעורה בקהילת הקלאברים לא שמע על כך, אבל מי שנמצא בעניינים כבר יודע שהאירוע הולך להיות מה שנקרא ״בוננזה״. העיר הקטנה, פחות מחצי מיליון תושבים בסה"כ, הולכת לארח את ליין המסיבות מברצלונה elrow, ״ההפקה הגרנדיוזית, שיוצרת גן עדן למבוגרים״. אנחנו נסתפק בתה מנחה, אבל אתם יותר ממוזמנים להצטרף למסיבה הייחודית.

ברצלונה

חגיגות ערב ראש השנה החדשה בברצלונה הספרדית הן אירוע שהתושבים מצפים לו והתיירים מוזמנים להתארח ולקחת בו חלק. מסיבה רחוב מרכזית אחת שתתחיל בשעה 23:00 תתקיים בסמוך למזרקת הקסם של מונז׳ואי, ובחצות תוכלו לשמוע את פעמוני העיר מצלצלים 12 פעמים לציון כניסת השנה החדשה. אם אתם רוצים לנהוג כמו המקומיים, אכלו ענב אחד על כל צלצול פעמון, על פי האמונה הרווחת קיום המנהג הוא סגולה לשנה טובה.

אם אתם מעדיפים מסיבה במועדון או ארוחת ערב במסעדה כדאי שתסמנו מטרות בהקדם – ברצלונה נחשבת לאחד היעדים המבוקשים בעולם, עם 34 מיליון תיירים שפקדו אותה אשתקד, ובעונת החגים היא מלאה במיוחד הן בתיירות פנים והן באורחים מן החוץ.

לאס וגאס

כמה מאות אלפי בני אדם פוקדים את לאס וגאס בערב ראש השנה האזרחית, והחוגגים ממלאים את ה״סטריפ״, שדרות לאס וגאס. כל 6.7 הקילומטרים שבין הסטרטוספר לאס וגאס בצפון, ועד אתר הנופש והקזינו מפרץ מנדליי בדרום, נחסמים לכניסת כלי רכב החל מהשעה 18:00. אפשר לשוטט ברחבי העיר, שגם ביום יום נדמה שכל מה שיש בה זו מסיבה אחת גדולה, לצפות בזיקוקים הנורים מגגות המלונות המפוארים ולעבור בין ההופעות החיות לאורך הסטריפ. חוויות פחות המוניות תמצאו בכל אחד מהמלונות, המועדונים והברים שיציעו פעילויות ומופעים מיוחדים. כך או כך, משעמם לא יהיה לכם בשום פינה בעיר.

 בלגרד

בתור אזרחים מן השורה, כל הקונספט של חג המולד וראש השנה מתנהל הפוך אצל הסרבים. חגיגות ראש השנה מתקיימות ב-31 בדצמבר, אך ערב חג המולד ב-6 בינואר. כלומר, בשעה שעובדי העירייה של לאס וגאס כבר יסיימו לנקות את הרחובות, אוירה חגיגית ונוצצת עדיין תאיר את בלגרד.

האירוע הגדול מתקיים כמובן בכיכר המרכזית, Trg Republike, והוא כולל קונצרט וריקודי עם, זיקוקים, אלכוהול בשפע והמוני אנשים. אם תעדיפו מסיבה קצת פחות גדולה, תוכלו לבדוק מה קורה במועדונים הגדולים, בפרט אלו הצפים על הדנובה בשכונת סוואמלה המגניבה.

בנגקוק

עיר הבירה ומקום מושבו של מלך תאילנד ידועה גם במסיבות הנהדרות של סופי השבוע ובפרט במסיבות האדירות של ה-31 בדצמבר. ארוחות ערב חגיגיות במיוחד מוגשות על רקע נוף ממסעדות ששוכנות על גגות גורדי השחקים, משם ממשיכים בצעד תאילנדי לאחת המסיבות המתקיימות באתרים המרכזיים בעיר ובמועדונים.

תוכלו לבחור לבלות במסיבת הרחוב הענקית ולהנות ממופע הזיקוקים ב-CentralWorld – המקבילה המקומית לטיימס סקוור הניו-יורקי, לבלות את השעות האחרונות של השנה בשייט רומנטי על Loy Nava Dinner Cruise עם ארוחת עשר מנות או לפזז עד כלות כוחותיכם באחד המועדונים של Royal City Avenue.

אם עשיתי לכם חשק אבל כבר נגמרו הכרטיסים לכל המסיבות שבניתם עליהן, אולי תלכו על מנהג אחר של אלו שמציינים את ראש השנה האזרחית והכריזו על ה-new year’s resolution שלכם: להתחיל לבחון ולבחור מסיבות כבר באוקטובר 2018. ושתהיה שנה אזרחית נהדרת.

הוסף תגובה