שיפור תשתיות ברשויות המקומיות

תשתיות ברשויות מקומיות דורשות תחזוקה ושיפור מתמיד. בשל קצב גידול האוכלוסייה ההולך וגדל לצד בלאי טבעי של חומרי גלם, יש לדאוג באופן שוטף לניהול ולתחזוקה. הדבר חשוב לא רק בהיבט של נראות המקום בו אנו חיים אלה גם בהיבטים של שיפור איכות החיים ושמירה על איכות הסביבה. שיפור תשתיות ברשויות המקומיות צריך להיות בראש סדרי העדיפויות של כל ראש רשות היום בישראל.

שדרוג תשתיות בישובים קהילתיים

ישובים קהילתיים מתאפיינים במספר מועט של תושבים ביחס לערים גדולות. ישוב קהילתי הוא לרוב תוצאה של התיישבות חקלאית ותיקה שהתפתחה וגדלה. התשתיות הישנות אשר התאימו למספר קטן מאוד של תושבים אינן הולמות היום את הצרכים המשתנים בהתאם לגידול האוכלוסייה. בעבר רוב השטחים היו אדמות חקלאיות. היום האדמות החקלאיות הופשרו לבנייה וניתן לראות שכונות חדשות הנבנות בתוך היישוב. הביקוש הרב לבניית בתים ולחיים באווירה כפרית מעלה את הגידול הטבעי של התושבים ביישובים הקהילתיים. הדבר מצריך שדרוג של כלל התשתיות כגון: כבישים, מערכת ביוב, מדרכות, כיכרות וכיוצ"ב. מערכות ביוב לדוגמה אשר אינן מסוגלות להכיל את העומסים, עלולות לקרוס ולגרום להצפה של ביוב. בכדי למנוע הצפה של בוצה על הכבישים ברחבי היישובים קיים הצורך בהפעלת משאבות ביוב ברשויות המקומיות. כמו כן הקמת מכוני טיהור שפכים הם שלב מתבקש לרשות מקומית כאשר קצב גידול האוכלוסייה בה במגמת עלייה מתמדת.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

שיפור איכות החיים

הצורך בשיפור איכות החיים ובשיפור רמת החיים הוא טבעי ואינסטינקטיבי. כל אדם מעוניין לחיות במקום נעים ונקי אשר סביבתו יפה ומטופחת. שיפור התשתיות ברשויות המקומיות בכלל וביישובים הקהילתיים בפרט מעלה את מידת שביעות הרצון של התושב. חשוב כל הזמן לדאוג לשיפור איכות החיים. לנושא זה השפעה רבה על בריאותנו ועל איכות הסביבה. כאשר יש פינוי אשפה לאתרי פינוי פסולת מוכרזים ומוסדרים וכאשר דואגים לטיפול במי השפכים, הסביבה נקייה יותר. נוסף על כך, השקעה ובנייה של גינות ציבוריות, פארקים וריאות ירוקות, מחזקת ומשמרת את איכות החיים ביישוב בו אנו חיים. רשות מקומית אשר דואגת לניקיון, תחזוקה ולנוי בשטחים הציבוריים, דואגת לשמירה על הסביבה ועל איכות החיים. באופן טבעי, תהיה הגירה חיובית למקומות הללו ומחירי הנדל"ן צפויים לעלות בהתאם. ערך הבתים והדירות עולה ככל שהביקוש גובר. שיפור התשתיות ברשויות המקומיות רק מועיל לכולנו בהיבט הסביבתי, האישי והכלכלי.

הוסף תגובה