קידוח כלונסאות – מה אנחנו צריכים לשים לב כשמבצעים אותו

תהליך של קידוח כלונסאות הוא בדרך כלל, השלב הראשוני, המקדים לכל תהליך בנייה. מדובר בשלב שהוא חלק מתהליך בניית השלד של הבניין. כידוע, כשאנחנו בונים בניין מאפס, עלינו לבנות את השלד הבסיסי, את הבסיס של המבנה, עליו נוכל להקים את הקומות השונות, תשתיות חשמל, אינסטלציה ותשתיות אחרות, ולמעשה על השלד נוכל להקים את כל הבניין עד לסיומו.

למה עם קידוח כלונסאות זה השלב הראשוני? ובכן, כי בלעדיו אנחנו לא נוכל לבנות את הבסיס, את השלד שיהיה מחובר לקרקע. הכלונסאות הן אותן יתדות, כפי שאנחנו מכירים מספרי ההיסטוריה, אשר החזיקו בעבר מבצרים, ארמונות ומבנים היסטוריים אחרים. כיום משתמשים באותן כלונסאות בצורה דומה רק עם חומרים אחרים. אם בספרי ההיסטוריה אנחנו יכולים לראות כלונסאות מעץ, היום מדובר בכלונסאות מברזל ומתכת.

עכשיו, אחרי שהבנו מתי אנחנו משתמשים בתהליך זה ולשם מה, חשוב להבין, על מה אנחנו צריכים להסתכל, למה אנחנו צריכים לשים לב בתהליך. ברור לכל, שלא כל אחד יכול לבצע את התהליך בעצמו, אנחנו צריכים להיעזר באנשי מקצוע שיש להם את הכלים, ידע ואמצעים בשביל לבצע קידוח כלונסאות כנדרש. אנחנו חייבים שאנשי מקצוע מומחים יעשו זאת, שכן להם יש את הניסיון, הידע וההכשרה לשם כך. ובכל זאת, יש דברים מסוימים שאנחנו צריכים להקפיד ולשים לב שהם מבצעים, אחרת העבודה לא תתבצע באופן מקצועי ועלול להיגרם אסון בזמן תהליך העבודה ואחריו.

קידוח כלונסאות – על מה אנחנו צריכים לשים לב?

נקודה ראשונה, אנחנו צריכים לוודא שמתבצע קידוח בדיוק במקומות בהם סוכם על פי תנאי השטח וכן גודל המבנה. אם יתבצע קידוח בפחות נקודות ממה שסוכם, הרי שזה יכול להוביל לאסון. מן הסתם, ההחלטה היכן לבצע את הקידוח, היא של אנשי מקצוע בשיתוף הקבלנים והאחראים על תהליך הבנייה כולו.

נקודה שנייה, אנחנו צריכים לוודא שהקבלנים מאשרים את העבודה. בין אם זה קבלן שלד או קבלן בניין. הם אנשי המקצוע שלנו בשטח, בלעדיהם אנחנו לא נדע אם העבודה התבצע כראוי. לכן חשוב שהם יקפידו לשים לב ולבחון, האם תהליך הקידוח התבצע כמו שצריך ואפשר להמשיך לשלב הבא.

נקודה שלישית, יש לבחון לאן לקחו את החול שהיה באזור ופונה לצורך הקידוח. ישנם מקומות מוסכמים לשם מפנים את החול. אם הוא לא יפונה לשם, ייתכן מאוד שאנחנו עלולים להיענש בגלל זה. לכן חשוב שהצוות המקצועי יבצע את העבודה בצורה נכונה וחוקית.

נקודה רביעית, רצוי לקבל הסבר על התהליך, חשוב שנדע מה בוצע ולשם מה. כך אנחנו נדע על מה שילמנו, לצורך מה, והאם קיבלנו את כל מה שאנחנו אמורים לקבל במסגרת הזמנת העבודה והחוזה שסוכם עם בעל המקצוע בנושא.

 

הוסף תגובה