מהו שירות שאיבת ביוב ומי צריך אותו

מהו שירות שאיבת ביוב ומי צריך אותו

שאיבת ביוב היא אחד השירותים הנפוצים בישראל אל אף העובדה שמרבית האנשים אינם מכירים אותו. מעבר לכך, שאיבת ביוב היא לעתים קרובות שירות חובה בקרב בעלי עסקים רבים. נשאלת השאלה אפוא, באילו מקרים יש צורך בשאיבת ביוב וכיצד לבחור קבלן ביוב אמין שיבצע אותה על הצד הטוב ביותר.

מהי שאיבת ביוב?

נתחיל בעיקר – שירות שאיבת ביוב הוא הגדרה לשירות הרבה יותר נפוץ במסגרתו שואבים ביוב או שפכים אחרים ומפנים אותו אל מקום בטוח שהוגדר על ידי המחוקק בישראל.

ישנם שני כמה סוגי צרכנים עיקריים לשירות וניתן לחלק אותם לשתי קבוצות עיקריות:

המגזר הפרטי

המגזר הפרטי מתייחס בעיקר לבעלי בתים פרטיים ולוועדי בתים שזקוקים לשירותי שאיבת ביוב במקרה של תקלה המלווה בהצפה. במקרים כאלה, יש צורך להזמין קבלן ביוב שבדרך כלל יעשה שימוש בביובית המצוידת במשאבה בעלת כוח יניקה גבוהה שמסוגלת לשאוב נוזלים אל תוך מיכל המצוי על גבי הביובית.

ברור לכולם שעל מנת לספק פתרון הולם לבעיה, יש לטפל בתקלה שגרמה להצפה ורק אחר כך לשאוב את הביוב ולכן על קבלן הביוב להיות מצויד בכלים המתאימים לשם כך לרבות מכשירים לאיתור הבעיה כדוגמת מצלמה מיוחדת ועד לכלים המיועדים להסרת שורשים שחדרו לביוב ואפילו ידע ויכולת לתקן ולשקם קווי ביוב שניזוקו.

המגזר העסקי

בישראל קיימות תקנות מפורטות המסבירות אילו שפכים ניתן להזרים למערכת הביוב העירונית ואילו אסור מפאת חשש שהם עשויים להזיק לקווי הביוב הקיימים.

במקרים שכאלה עומדות בפני בעל העסק או המפעל שתי אפשרויות עיקריות – האחת היא להתקין מתקנים מיוחדים לטיפול וטיהור בחומרים שלא ניתן להזרים ורק לאחר הטיהור שלהם, להזרים אותם אל הביוב.

מדובר באפשרות יקרה למדי שדורשת מבעל העסק הוצאות כספיות גבוהות שלא תמיד כדאיות מבחינה כלכלית – בהתחשב בעובדה שמרבית העסקים שצריכים שירותי שאיבת ביוב הם עסקים קטנים כדוגמת מוסכים ומסעדות.

האפשרות השנייה והנפוצה יותר היא התקנה של בורות ביוב או בורות שומן שכל מה שהם עושים הוא להפריד את החומרים שלא ניתן להזרים אל מערכת הביוב (כדוגמת שמנים) לתוך מערכת נפרדת כגון בור ביוב או בור שומן ולרוקן את הבורות הללו באמצעות ביובית אחת למספר שבועות.

בסיום שאיבת הביוב יש לשטוף את המתקן להחזירו למצב כזה שיוכל להמשיך ולפקד למשך מספר שבועות/חודשים נוספים.

שאיבת ביוב

איך לבחור קבלן ביוב ולמה צריך לשים לב

ישנם קבלנים רבים שמציעים שירותי שאיבה של ביוב – חלקם מקצועיים יותר וחלקם פחות. כדי שגם אתם תוכלו ליהנות משירות מקצועי ואמין ובמחיר סביר, יש מספר נקודות שצריך להקפיד עליהן.

  1. התקשרו עם קבלני ביוב בעלי רישיון מתאים לטיפול בסוג השפכים הנדרש.
  2. חפשו המלצות על אותו בעל מקצוע – אחת כמה וכמה אם אתם עומדים לשכור את שירותיו לתקופה ממושכת (בעיקר בעלי עסקים).
  3. הימנעו מהפתעות וסכמו את המחיר הסופי מראש.
  4. וודאו שלקבלן הביוב יש את היכולת לספק שירות מקצועי גם כאשר מדובר בבורות שומן שנמצאים בחניונים (מצריך ביובית נמוכה ומתאימה), בבורות עמוקים שדורשים יכולת שאיבה מוגברת וכמובן – שהכלים שברשותו מתאימים גם לשאיבה מבורות ביוב עמוקים במיוחד.
  5. לבסוף – זהו סעיף שלא נוגע לפעילות העסקית שלכם באופן ישיר אך משפיע על כולנו. עשו מאמצים על מנת לשכור מפעיל ביובית שמפנה את השפכים רק למקומות מורשים על פי חוק. בשנים האחרונות קיימת תופעה של הזרמת שפכים לשמורות טבע על ידי מפעילי ביובית שונים – דבר שגורם לנזק בלתי הפיך. כנראה שלעולם לא תדעו אם השפכים מוזרמים למקום מוסדר אך העלאת השאלות ונקיטת הזהירות המתבקשת לשמע הצעות מחיר נמוכות מדי, יכולים יחד לעשות את העבודה.

צוות יואל שאיבות מזמין אתכם לפנות אלינו בכל שאלה הקשורה לשאיבת ביוב

הוסף תגובה