3 טיפים לייעול כלכלת הבית שלכם

הדרך לייעל את כלכלת הבית עוברת בהכנת רשימה מסודרת של הוצאות מגורים, בדיקה הוצאות ניהול הכסף והתייעצות עם אנשי מקצוע. הנה המדריך שלכם לאיכות חיים טובה יותר

ניהול משק בית מחייב שמירה על תקציב מאוזן. הדרך להגיע לתקציב מאוזן היא קודם כל להתייחס לכל ההכנסות וההוצאות של משק הבית, להיות אחידים במעקב החודשי ולהיעזר בדוחות שמגיעים מהבנק, מחברות כרטיסי האשראי ומחברות הביטוח. בנוסף, עצמאיים צריכים להפריד בין הוצאות העסק לבין הוצאות הבית וכולם חייבים לדעת בכל רגע נתון כמה כסף באמת נכנס לחשבון הבנק שלהם.

מרוויחים שכר מעל הממוצע ועדיין לא מצליחים לגמור את החודש? הנה 3 טיפים לייעול כלכלת הבית שלכם:

  1. ערכו רשימה של הוצאות מגורים

הקושי העיקרי עבור אנשים שמנהלים משק בית נובע מכך שרובם לא ממש יודעים לאן הולך הכסף. הפתרון הוא להתחיל מהמובן מאליו ואז לפרק את הנתונים לקטגוריות. אם ניקח למשל את הנושא הרגיש של הוצאות מגורים, נגלה שיש עוד הרבה חשבונות שלא קשורות ישירות לשכר הדירה ולמשכנתא.

תחת רשימת הוצאות המגורים עליכם לקחת בחשבון ביטוח משכנתא, ביטוח מבנה דירה ותכולה, ועד בית, ארנונה, חשמל, מים, גז, טלפון, אינטרנט וחבילת שירותי תקשורת. בנוסף, קחו בחשבון הוצאות על תיקונים ותחזוקה, ניקיון וריהוט, ציוד ומוצרי חשמל. זה אמנם נראה לא משמעותי בגלל שכל הוצאה מגלמת כמה מאות שקלים בחודש בלבד, אך עלול להצטבר לאלפי שקלים בשנה ולהפר את האיזון בתקציב.

  1. בדקו כמה עולה לכם לנהל את הכסף

עוד טיפ חשוב הוא לבדוק את הוצאות ניהול הכסף שלכם. עליכם לדעת תמיד כמה אתם משלמים על חיסכון, השקעות וניהול כספים ואת זה עושים באמצעות בדיקה של עלויות הפקדה קבועה לחיסכון או ניירות ערך, הפקדה לחיסכון פנסיוני פרטי וכמובן עמלות ניהול חשבון בנק וכרטיסי אשראי.

הכנסה פנויה שמנותבת לחיסכון היא דבר נהדר, אך אתם צריכים לדעת כמה זה עולה לכם. בתוך כך תצטרכו להתעדכן בהחזרי הלוואות וריביות על המינוס ובמידת הצורך לפנות לבנק כדי לשקול מיחזור משכנתא, קיצור משך תקופת הלוואה או שינוי של מועדי פירעון. הישארו עם אצבע על הדופק ואל תתנו לעמלות להצטבר.

  1. פנו לעזרה מקצועית

לעיתים אין ברירה אלא לפנות לעזרה מקצועית וגם אין בכך שום בושה. סל ההוצאות של המשפחה המודרנית הרבה יותר מגוון וגדול בהשוואה לעבר, לכן אין סיבה שתתמודדו איתו לבד. יש המון אנשי מקצוע עם רקע של תואר ראשון בחשבונאות שיכולים לעזור לכם ואפילו בלי שתחרגו מהתקציב.

הדבר היחיד שאתם צריכים לעשות הוא לקבל החלטה מושכלת. פנו לעזרה מקצועית לפני שהמצב הפיננסי מחמיר, הגיעו עם מסמכים ונתונים והטמיעו שינויים באורח החיים וסל ההוצאות המשפחתי.

הוסף תגובה