זכיינות בתי קפה

רשתות הקפה בארץ נהנות מזרימה שוטפת של לקוחות, אשר מאמינים בשירות, במוצר שלהם, מכירים את התפריט שלהם בעלפה, ויודעים למה לצפות, ולכן הישענות על בתי קפה אלו, בתצורת התקשרות של זכיינות היא מהלך מעניין, אשר מאפשר להקים עסק חדש, עם טווח ודאות גבוה במיוחד. וזהו יתרון גדול, אשר בכוחות להבטיח את ההצלחה של הסניף ולהביא לרווחה כלכלית את היזם, במקרה זה, הזכיין.

זכיינות בתי קפה, ממה מתחילים?

איתור סוג בית הקפה המתאים – שוק בתי הקפה בישראל בנוי על במודל של זכיינות, הגרוס, ש הזכיין משלם סכום מסוים לבעלי הרשת בתמורה לשימוש בשם הרשת, המוניטין, התפריט, תקציב הקידום והפרסום שלה ומערך הלוגיסטיקה שלה לייצור ושינוע מזון. קיימים הבדלים שונים בין רשת קפה אחת לאחרת, ויחד עם זאת, גם אם נדמה, שרשת אחת עשויה להתאים למקום מסוים, לא בהכרח, שהדבר יהיה נכון.

השלב הראשון- איתור הנכס הנכון. איתור הנכס הנכון כולל, הבנת צרכי השוק, ופוטנציאל הרווח העתידי, שמתייחס לתנועה באזור בו יוקם הנכס, הרגלי הצריכה של הקהל, וההזדמנויות העסקיות הגלומות, כתוצאה משינויים עתידיים הצפויים באזור.

התהליך ממשיך בבחירת סוג הזיכיון הנכון החל מבחירת המותג, ומפגש עם האנשים האמונים על הנושא מטעמו.

השלב השני – איתור נכס ממשי, חתימה על חוזים ותהליך פתיחת עסק. לאחר שאותר סוג המותג הנכון לזכיין ולצרכי השוק, נדרש לחפש את הנכס הנכון. מיקום הנכס הנכון הוא סוגיה קריטית לרווחיות העסק. האם להקים את העסק ברחוב ראשי? האם ניתן יהיה להגיע למודל של רווחיות בהתאם להוצאות הצפויות לעסק, שההוצאה המרכזית היא השכירות? הרעיון הוא למצוא מיקום, שמאפשר למקסם את ההזדמנות העסקית של הזכיין, ולבנות לו עקומת רווח אופטימלית בתנאים הקיימים.

השלב השלישי – ייעוץ משפטי והון. על מנת להקים עסק, נדרש להעמיד הון ראשוני משמעותי, שמעטים נהנים ממנו בחשבון העובר ושב שלהם. כיוון שלמידה קיים אינטרס מובהק, שעסקים חדשים יקומו, היא מעמידה קרנות ותוכניות להלוואות בתנאים מועדפים. ויחד עם זאת, ההתנהלות מול קרנות אלו דורשת ניסיון, ידע מובנה ובעיקר בהירות.

 

זכיינות בתי קפה

השלב הרביעי – הקמת העסק בפועל, אם הגעתם לשלב זה כזכיינים כ 80% מתהליך כבר נמצא מאחוריכם, ועל כך שלוחות אליכם ברכות! השלב הרביעי, הוא שלב, ההלכה למעשה, איתור קבלנים, אשר יתאימו את הנכס, שנמצא לזכיינות, עיצוב המקום, הנגשת בית הקפה לאוכלוסיות השונות, מיתוג, מידוף וכדומה, איתור עובדי שירותים והכשרתם. הגדרת סוג הנכס, האם מדובר בבית קפה, שיושבים בו לאכול ארוחות בוקר, או בית קפה "לקחת" כל אלה הם מרכיבים, המושפעים מאופי האזור בו ממוקם הנכס וסוג האוכלוסייה, והיבט העמדת העסק פיזית, דורש התייחסות רצינית לגבי נושא זה.

ולסיום, מהלך של פתיחת וניהול זכיינות בית קפה דורש קשר הדוק ויום יומי למותג, אותו הוא נושא, גם כאן נדרשת בניה של מערכת יחסים פורה ומפרה עם הבעלים, שתתרום להצלחת העסק ולמיצובו.

החברה לפיתוח זכיינות מלווה זכיינים בתחילת דרכם למציאת הזכיינות הנכונה עבורם, מתהליך ייזום הרעיון ועד הפתיחה.

הוסף תגובה