אימון גופני, דיאטה והשלמות תזונתיות להורדת כולסטרול ללא תרופות

כאשר מגיע הזמן להלחם בכולסטרול, תרופת המרשם הבדוקה, בדרך כלל, היא סטטינים. תרופות מסוג זה יכולות להביא לירידה של 25%-50% ברמות של כולסטרול מסוג LDL (הכולסטרול הרע), אך מסיבות רבות, סטטינים אינם חלופה המתאימה לכולם. בכתב העת של מאיו קליניק מתוארות דרכים אחרות להורדת רמות הכולסטרול.



  • ירידה במשקל ופעילות גופנית. ירידה של אפילו רק 2-5 ק"ג במשקל העודף יכולה לסייע בהורדת רמות הכולסטרול הכללי. פעילות גופנית של 30-50 דקות ביום יכולה לסייע בהורדת רמות טריגליצרידים ולהביא לעליה מרשימה ברמות הכולסטרול הטוב – HDL.

  • מומחי תזונה אומרים שחשוב להגביל את סך הקלוריות היומי שמקורו משומן רווי ל- 7%-10% מכלל הקלוריות היומי. יש להגביל את צריכת הכולסטרול מן המזון ל- 200-300 מ"ג ביום. אנשים שאוכלים כ- 5-10 גרם סיבים תזונתיים ביום יכולים להפחית את רמות הכולסטרול הרע ב- 5%. צריכת מזונות המכילים סטרולים וסטנולים המצויים במספר צמחים היא אפשרות נוספת.

להמשך הכתבה לחץ

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.