מסעדות ברמת החייל – לא רק אוכל

מסעדות ברמת החייל – לא רק אוכל

לפני משהו כמו עשור, פחות או יותר, רמת החיל הייתה ידועה בעיקר כמתחם הייטק, ריכוז של חברות סטארטאפ רבות ומשרדים על גבי משרדים שעוסקים רובם בתחום. באופן טבעי ולאור אופיו של האזור (הייטקיסטים רעבים בעלי תקציב שמנמן למדי או תוי קניה שקיבלו במסגרת תנאי העסקתם) החלו מסעדות ברמת החיל לצוץ כפטריות אחרי הגשם.

בד בבד עם התפתחות האזור מבחינת מקומות עבודה, חברות הייטק נוספות ומשרדים מתחומים נוספים כמו תעשיית הבידור, אינטרנט וסושיאל מדיה, הוא פרח באופן מרשים עד מאוד בשנים האחרונות גם מבחינת מסעדנות ומתחמי אוכל המציעים מגוון רחב להפליא של ז'אנרים וסגנונות מזון. כיאה לשיטת הביקוש וההיצע, שהושפעה רבות גם מאופי העובדים במקום, צצו עוד ועוד מסעדות ברמת החייל כדי להצליח להאכיל את כל הפיות הרעבים שיצאו בהמוניהם מהמשרד בצהריים.

ועל מנת שאלה לא ישתעממו מארוחת צהריים זהה בכל יום – מתחם המשרדים של רמת החייל הפך לפנינה קולינרית עשירה במסעדות מכל מין וסוג כמעט – מסעדות איטלקיות, ישראליות אותנטיות (הכוללות מזנונים ביתיים פשוטים ועממיים כמו פלאפל, שווארמה וחומוסיות), מסעדת יוקרה, מסעדות בשרים, בתי קפה, מסעדות אסייאתיות משלל סוגים, מסעדות בריאות עשירות במגוון סלטים, המבורגריות, מאפיות, סושיות ועוד ועוד.

יש שיחשבו שיש משהו מאוד מפונק אולי בתרבות האכילה החברתית במסעדה באמצע יום עבודה, אבל אני מוצאת את זה מרענן ולפעמים אפילו נחוץ מאוד. עבודות רבות בתחום ההייטק ובתחומים נוספים באזור הזה (ובכלל) דורשות מהעובד שעות עבודה רבות וארוכות בתוך משרד סגור, מול מסך, לאורו של פלורסנט ומיזוג אוויר. היציאה החוצה, לרוב בקבוצות, מאפשרת קצת אוורור, פיזי, נפשי ומחשבתי שלרוב אף עוזר בעבודה עצמה בהמשך היום.

שיחות שלא בהכרח בנושאים מקצועיים או בנושאי העבודה, משב רוח של אוויר טרי על הפנים, אור וחום השמש, אנשים אחרים בחוץ, הזזה והפעלה של הגוף – כל אלה חשובים מאוד במהלך יום עבודה ולא פלא שרבים מחכים ומצפים להפסקת הצהריים שלהם בכיליון עיניים במהלך היום. הציפיה הנרגשת הזו של עובדים כה רבים לארוחת הצהריים שלהם היא למעשה מה שמייצר את אותו ביקוש שהוזכר קודם, ושהביא לצמיחה המהירה והמדהימה של מסעדות ברמת החייל, יצירת הפוגה ומפלט נעים ומהנה ממטלות והלחץ של שגרת היום היום במשרד.

כמובן שמרבית מהמסעדות ברמת החייל אף דואגות לעשות משלוחי מזון לאלה "הקבורים" במשרד תחת ערימת מטלות ועיסוקים בימים לחוצים מהרגיל, כך שגם אם לעובד יש מבחר עצום של מקומות לאכול בהם בהפסקה שלו, יש לו גם את היכולת פשוט להזמין את האוכל עד אליו כשאין לו את האפשרות לקחת פסק זמן ולצאת להתרענן בחוץ. תמיד קיימת גם האופציה של להכין את ארוחת הצהריים ערב קודם בבית ובכך גם לחסוך כסף וגם לשמור על בריאות במידה מסוימת, אבל יש להודות שזה הרבה יותר קשה כשיש כל כך הרבה פיתויים טעימים בהישג יד.

הוסף תגובה