כל מה שצריך לדעת על פרקטים

כל מה שצריך לדעת על פרקטים

מתעניינים על ריצוף לבית? יש מגוון חומרי גלם שיוכלו לשמש אתכם ולהתאים את המבנה שלכם לצורך השימושי שלכם. קבלו את כל המידע הנחוץ על פרקטים.

פרקט הינו סוג ריצוף פופולארי ואהוב על רבים. במדינות רבות ברחבי העולם בוחרים לרצף חללים בריצוף פרקטים. ויש מספר סיבות לדבר. ראשית המראה של הפרקטים הינו נהדר. הצבע והמרקם מוסיפים לכל חלל וחדר יופי ייחודי. מלבד זאת מביאים הפרקטים עימם חמימות והרגשה ביתית למקום. מה שעושה את המקום לנעים לשהייה. מתלבטים במה לרצף? קראו על הפרקטים ודעו מהן האפשרויות שעומדות בפניכם.

על בחירת פרקט- 

  • נקודה ראשונה שיש לשים לב אליה היא כי המונח פרקטים כולל בתוכו מגוון של פתרונות ריצוף. מה שאומר שאם אמרתם פרקט והחלטתם ללכת על זה, עדיין אתם עומדים בפני שורה של החלטות. פרקט אמתי הינו בעצם ריצוף שעשוי מאריחים מעץ מלא. אריחים אלו הם המוצר האורגינלי. הוא מתאים לבתי עסק ולחללים מסוגים שונים. אך היות ומדובר בריצוף יקר לא כל אחד יוכל להרשות זאת לעצמו. אך בנוסף יש לשים לב לעניין ההתאמה לשטח. ידוע לכולנו שעץ הינו חומר שמתקלקל במגע עם מים. ולכן לא מתאים לרצף בפרקט בחדרים בהם יש רטיבות. ואכן רבים מוותרים על הפרקטים האמתיים מסיבות אלו.
  • הומצאו אריחים שונים על מנת לאפשר לכל אחד לרצף ולהשיג מראה דומה לפרקט. לשם כך המציאו את פרקט השכבות. זה פרקט שמורכב משכבות של עץ – מה שמוזיל את העלות. אך מסתבר כי הפתרון הזה אינו מאוד עמיד והשכבות עשויות להיפרד זו מזו. פתרון נוסף הוא פרקט למינציה. פרקט זה מיוצר מחומר גלם אחר ומחופה בשכבה המדמה את מרקם וצבע העץ. המראה נהדר והוא גם מחזיק מעמד יפה. כמו כן המחיר זול משמעותית.
  • אחת הסיבות לבחירת הפרקט היא עניין הרכות של החומר. ריצוף אבן או שיש הוא ריצוף נוקשה. כל חפץ שנופל עלול להישבר וכל נפילה חושפת את הנופל למכה כואבת. לא כן הפרקט – הוא רך ונעים ולא גורם לכאבים עזים בנפילה.
  • ניתן לבחור פרקטים בצעים שונים ומגוונים וליהנות מתוצאה נאה ומותאמת לסביבה המדוברת.

גם אתם תוכלו לרצף באמצעות פרקט וליהנות מתוצאה נאה ומעוצבת. כאשר השימוש יהיה נוח והריצוף עמיד – אתם היו מרוצים מכל המעלות. על מנת להצליח בבחירה עליכם לבחון את האפשרויות, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולפעול בתבונה!

 

הוסף תגובה