עדיף לצאת לקמפינג בקבוצה של 5 עד 6 אנשים

לפני יציאה לקמפינג, כדאי לקחת בחשבון מספר דברים קריטיים להצלחת הטיול:


1. יעד – רצוי שהמקום אליו מגיעים ביום הראשון לא יהיה רחוק מדי, על מנת לא "לשרוף" את כל היום בנסיעה. לכן כדאי לתכנן יעד ראשון קרוב, לאחר מכן מקום נוסף וכך עד אשר מגיעים למקום הקמפינג שנקבע. כדאי להשאיר מספיק זמן למנוחה והפסקות כדי שלא תיווצר תחושה של לחץ.


2. אוכל – במהלך היום כדאי לקחת סדוויצ'ים ופירות שלא מתקלקלים בחום, עוגיות וחטיפים.  את הארוחה הגדולה כדאי לשמור לשעות הערב, אחרי בניית האוהלים.


3. מים – חשוב מאוד לקחת 2 ליטר ליום לכל בן אדם, לחילופין אפשר לקנות בדרך או לבדוק האם יש מקורות מים לשתייה במסלול ובסביבתו.


4. גודל הקבוצה – ככל שהקבוצה גדולה יותר ,ההתארגנות ליציאה מתארכת, התזוזה ממקום למקום לוקחת יותר זמן והסיכוי לויכוחים הוא גדול יותר, לכן עדיף לצאת בקבוצה של עד חמישה שישה אנשים, כאשר מאזן המינים שווה.


5. ניידות – הניידות האופטימלית לקמפינג היא כמובן באמצעות רכב פרטי עם מקום למטען, אבל אם לא מצליחים לארגן רכבים זו לא צריכה להיות בעיה, שכן ניתן לנסוע בתחבורה ציבורית אל מקום הקמפינג עם הציוד, לסיים את ההתארגנות לקמפינג בשעה מוקדמת ככל האפשר ופשוט לתכנן את הטיול כך שכל המסלולים והאטרקציות יהיו בסביבה.


6. אטרקציות – אם נוסעים למספר ימים, ניתן לשלב שיט אבובים בירדן, טיול טרקטורונים, טבילה במעיינות חמים, אירוח בדואי, טבילה במפל או נחל, מדורה, "פוייקה" –סיר גדול ומאסיבי אותו מניחים בתוך המדורה ופשוט מכינים איזה תבשיל שרוצים (הצעה: ירקות קלופים חתוכים לקוביות, מים, תבלינים, אורז ומי שרוצה אפשר גם עוף).


להלן רשימה מומלצת לכל טיול קמפינג: מים, שקי שינה, אוהלים, מזרני פלציב, בגדים להחלפה, בגדים למים, בגדים חמים ללילה, מגבת קטנה, כלי רחצה לבוקר, ערכת קפה עם כוסות לכולם, עצים למדורה, סיר "פוייקה", אולר,  צלחות, סכינים ומזלגות, חומר בעירה, פנסים, פותחן קופסאות ובקבוקים (אם חושבים להביא בירות), משחה לשפתיים יבשות, עזרה ראשונה ושנייה, נעליים נוחות, סנדוויצ'ים וחטיפים.


באדיבות המכון הישראלי לחוות דעת, מומחים ובוררים

הוסף תגובה