10 טיפים לבחירת המנגל המושלם

אף אחד לא רוצה להיות זה שצריך לתרץ למה הבשר יצא שרוף מבחוץ ונע מבפנים. רגע לפני שרצים לקנות מנגל לחג, מספר טיפים שיעזרו לכם לעשות את ההחלטה הנכונה:


נוחות בעבודה – על משטח העבודה להיות בגובה המתאים לכם. רצוי שממתקן הברביקיו יגיע עם משטח עבודה, או עם ווים לתליית כלי עבודה. מומלץ לשאול את המוכר אם המתקן מגיע עם חבילת כלי עזר (מלקחיים, נפנף וכדומה).


גובה ארובה – ישנם מתקנים שמגיעים עם ארובות לפליטה עשן. קחו זאת בחשבון כשאתם נגשים לקנייה. וודאו היכן בדיוק תמקמו את הברביקיו. לא מומלץ שהארובה תהיה קרובה לתקרת מרפסת או בצמוד לקיר, רצוי שתהיה באוויר הפתוח.


שירות, אמינות ואחריות – בדקו מי עומד מאחורי המוצר, כמה שנות אחריות יש עליו והאם הוא עומד בתו תקן. במיוחד שימו דגש במכשירי גז, בררו אם האחריות תקפה גם במידה וההתקנה נעשית באופן עצמאי על ידי הלקוח.


סוג הצלייה – למנגלי פחמים (פשוטים) לוקח זמן רב עד שבוערים, אך טעמו של הבשר משובח. לעומת זאת, מכשירי גז מקצרים את זמן ההמתנה, אך טעם הבשר עשוי להיות איכותי פחות. עשו בעצמכם את את השיקול מה אתם מעדיפים, פתרון אולטימטיבי הוא מתקני ברביקיו מאבן שעושים שימוש בפחמים רגילים אך בגלל המבנה המיוחד שלהם, זמן ההדלקה קצר ביותר.


עמידות – בדקו את רמת העמידות של המכשיר. ישנם מכשירים שמתאימים לפחמים רגילים וישנם כאלה שמתאימים לצלייה באמצעות עצי הסקה, כגון: עצי אורן, זית ואחרים. אלה מחייבים מכשיר בעל דרגת עמידות גבוהה ביותר לחום.


רגע לפני הצלייה – סוג חומר הבעירה קריטי לטעמו של הבשר. מומלץ להשתמש בכמה שפחות מוצרי דלק למיניהם ובמקומם לשים זרדים ועלים יבשים וגם עשבי טיבול .


שלב הצלייה – בדקו אם המנגל מגיע עם רשת מתכווננת, אותה ניתן להרים ולהוריד בהתאם לאופי הצלייה. יש לכך חשיבות מכיוון שכל סוג בשר נצלה בזמן שונה ובדרגת חום שונה. לדוגמא: רשת גבוהה יכולה להתאים לעישון בשר.


סוגי רשתות – ישנם סוגי בשר שמחייבים רשת מיוחדת, וכדאי להיערך לכך מראש. לדוגמא: רשת מרובעת מתאימה לצליית דגים ולכבדים. רצוי להיוועץ עם המוכר בקשר לסוגי הרשתות השונות.


ניקוי – מלאכת הניקוי יכולה להיות קשה ומייגעת. שימו לב, כי למכשיר המנגל יש מגירת אחסון נשלפת באמצעותה אפשר לרוקן את האפר שנותר מהפחמים, או לחילופין שניתן לשלוף את המשטח עצמו, רצוי לקבל הוראות מדויקות איך לנקות את המנגל ובאיזה חומרי ניקוי להשתמש.


כיסוי – במידה והמנגל עתיד להישאר מחוץ לבית בכל ימות השנה, מומלץ לדאוג לכיסוי מפני גשם, רוחות וכו'.


חג שמח ובתיאבון !!!


 איסמור – בונים סגנון חיים

הוסף תגובה