פרילנס: באלו מקרים אין לעסוק בזה

המחשבה על האפשרות להתפרנס בלי לצאת מהבית, מושכת את רוב האנשים מפני שהיא לכאורה פשוטה ופוטרת אותם מהתלות ב"מישהו אחר". אבל, גם כאן יש מלכודות נסתרות ונקודות ייחודיות. כמו בכל מקצוע, ממש לא כל אחד יכול להגיע להישגים גבוהים בפרילנס. לכן לפני שאתם קופצים על האפשרות הזאת להתפרנס, כדאי לכם להתוודע אל חמשת המקרים העיקריים בהם לא כדאי לכם לעסוק בזה:


אתם לא יודעים לתכנן נכונה את הזמן שלכם באופן עצמאי. כאשר אתם עובדים במשרד, אתם יודעים בוודאות באיזו שעה יום העבודה שלכם מתחיל ובאיזו שעה הוא מסתיים. אם תתחילו לעסוק בפרילנס, אתם עלולים להבין ברגע מסוים  שאיבדתם זמן יקר. שעת ה-"ש" מגיעה, והעבודה עוד לא מוכנה.


אתם נוטים להפריז בהערכת היכולות שלכם. כאשר אתם מאתרים הזמנות בעצמכם, קיים הסיכון שלא תעריכו נכונה את היכולות שלכם ותתחילו לטפל בבת אחת בכמות פרויקטים גדולה יותר מזאת שאתם מסוגלים להתמודד איתה.


אתם לא מוכנים להתמודד עם סירובים, כישלונות, רמה מסוימת של סיכון ותקופות מיתון אפשריות. אם התרגלתם לבצע רק משימות מסוימות בזמן העבודה בחברה רגילה, "אמיתית" – אז כאן תצטרכו לנהל את כל התהליך בעצמכם. בשלב הזה אתם מגלים שאף אחד לא עומד בתור בשביל להציע לכם הצעות עסקיות ופרוייקטים. נהפוך הוא: אתם נאלצים לדפוק בכל הדלתות האפשריות (אגב, לא כל אחת מהן תיפתח) ולהציע את השירותים שלכם.


אתם מחפשים עבודה עם משכורת יציבה והסדר עבודה רשמי. הדבר המקסימאלי שאליו יכול פרילנסר לצפות – זה הסכם שדומה לחוזה עם קבלן משנה. אבל זה קורה בעיקר כשמדובר על פרויקטים גדולים שכרוכים בהשקעות גדולות של זמן ושל עבודה, ואם אתם חדשים בתחום קרוב לוודאי שלא יפנו אליכם לביצוע עבודות בסדר גודל כזה. כמו כן, ממש לא כל הלקוחות מסכימים לרישום יחסי עבודה מסוג זה. אבל גם אם הסכם כזה ייחתם – עדיין זה לא יקנה לפרילנסר שום זכות שמובטחת ע"י חוקי העבודה, כגון ימי מחלה ושכר עבודה קבוע.


אתם חולמים על שכר גבוה על ההתחלה. פרילנס הוא עבודה שדורשת אחריות לא פחות מכל עבודה אחרת. יותר מזה, כמעט ואין סיכוי שמישהו יסמוך עליכם עם פרוייקט רציני, כל עוד לא יהיה בידיכם תיק עבודות מרשים ולא תוכיחו את עצמכם בתור מומחים מקצועיים ואחראים.


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה