חושב שאתה לקוח מועדף בבנק? תחשוב שוב

אם אתה בעל עסק – קטן או גדול, אתה בוודאי מסתובב בתחושה שהבנק מעניק לך יחס מועדף. הטלפונים התכופים, הפגישות עם מנהל הבנק והחיזורים של הבנקאית האישית נותנים לך להסתובב עם תפיסה שגויה, שקובעת שבתור לקוח מועדף, הבנק מעניק לך את הריביות, העמלות והאשראי הנמוכים ביותר שיש לו לתת. בפועל, המציאות רחוקה מכך. 


אז איך לנהל את המו"מ מול הבנק? כאשר אנו מעוניינים בפתיחת מסגרת חדשה או לחילופין בהלוואה חדשה, יש לבדוק לפחות שני בנקים שונים ולנהל במקביל מו"מ לקבלת התנאים הטובים ביותר. זכרו: הבנק מעוניין למכור לנו אשראי במחיר הגבוה ביותר ואנו הקונים מעוניינים לקנות במחיר הזול ביותר. לכן הבנקים בד"כ מתחרים ביניהם. גם כשכבר הושגה ההטבה המבוקשת, הלקוח צריך לעמוד בכל עת עם האצבע על הדופק, ולשים לב שהבנק עומד בהבטחותיו. חשוב לקבל את ההטבות שהובטחו בכתב מהבנק, ולא להסתמך רק על הבטחות בע"פ. חשוב עוד יותר לזכור, כי ההטבות מוגבלות בזמן ועל הלקוח חלה החובה לברר מתי מועד סיומן, ולבקש מבעוד מועד את חידוש ההטבה. אין לצאת מנקודת הנחה שהחידוש ייעשה באופן אוטומטי. ההיפך הוא הנכון. מבדיקות שערכנו עולה, כי בכל פעם שאנו מחדשים את מסגרות האשראי, או לחילופין ממחזרים את ההלוואות, צריך לבדוק כי התנאים שחתמנו בהסכם המקורי, אלה אותם התנאים שאנו עומדים עליהם כיום. זאת כדי שהבנק לא "יקפיץ" שוב את המחירים למקסימום.


נהלו מו"מ ענייני עם הבנק, ותמיד זכרו שמעבר לרחוב יושב סניף של בנק אחר שיהיה מאוד שמח לקבל אותנו כלקוחות חדשים.


באדיבות יאן קליימן, מנכ"ל חברת ניהול ובקרה פיננסי

הוסף תגובה