דיאטה בקיץ: כל הפיתויים שצריך להיזהר מהם

גלידות – כמובן. וגם גלידות דיאט, מהן יש נטיה לאכול בכמויות הרבה יותר גדולות כי הן "דיאטטיות". לרוב, גם הן מכילות סוכרים וקלוריות בכמות לא מבוטלת.


פירות – יש נטיה לאכול מפירות הקיץ יותר מאשר פרי אחד (ומתוק מביא מתוק.. מעגל בלתי נגמר). פירות שלא כמו ירקות מכילים כ-80 קלוריות לפרי. כשאוכלים בחצי אבטיח קטן יש כבר מעל 300 קלוריות. ועוד לא דיברנו על הגבינה הבולגרית ליד…


מיצי פירות ושייקים על בסיס מים מיץ או חלב יכולים להגיע למאות קלוריות.


בזמן נופשים וטיולים מלונות אנו נחשפים ל"סכנה" של בופה ארוחות במלון, המזנון בבריכה, מבחר אדיר שלא נקרה על דרכינו בימים רגילים. צריך להיזהר מהנטיה לאכול בעיניים ולמלא את הצלחת מעבר לקיבולת הרגילה, ולוודא שסדר היום התזונתי דומה עד כמה שאפשר לסדר היום היומיומי. מומלץ לאכול ארוחה אחת גדולה ויתר הארוחות קטנות יותר.


בזמן חופש – אין סדר יום קבוע, שעות התעוררות משתנות, מדלגים על ארוחות והולכים לישון מאוחר. אלה מובילים לאכילה לא סדירה בשעות לא שגרתיות. כשאמא עצבנית ותקועה עם הילדים כל היום היא נוטה לאכול יותר ואין לה פניות לחשוב על עצמה. אגב, גם אם בסופו של דבר נותנים לילד חטיף, מומלץ לא לנשנש ממנו בעצמך.


במשקאות קרים כמו בירה, פחיות שתיה קרות, קפה ברד או קפה קר יש המון קלוריות, ואנשים רבים לא יודעים את זה. יש להתייחס למשקאות אלה כאל ממתק לכל דבר.


פיצוחים – על אף שהם עשירים בערכים תזונתיים, הם לרוב מלווים בכמות שומנים ומלח גבוהה ביותר ועל כן יש לאכול מהם כמויות קטנות ביותר, אם בכלל.


כדי לשמור על בטן שטוחה לים – לא אוכלים לפני ההליכה, ואז אחרי הים – מתים מרעב… וזוללים – זהו פתח להפרעות אכילה (במיוחד אצל בנות נוער) ו/או להשמנה.


בקיץ לעתים מרגישים שחם מדי לפעילות גופנית או שאין זמן כי צריכים להעסיק את הילדים – ולכן קורה שאנו לא פעילים, למרות שניתן לחשוב שבקיץ יותר מקפידים על פעילות גופנית.


לקראת הקיץ יש נטיה להתחיל דיאטת "כסאח", ואחריה כמובן – שבירה. זו בתורה מובילה להשמנה, ואנו למעשה נכנסים למעין "יו יו" של דיאטות – וזהו פתח לצרות ותיסכול והשמנה או הפרעות אכילה. חשוב להשתדל והקפיד על דיאטה מאוזנת שהינה חלק מאורח חיים בריא לאורך כל השנה, ואז תגיעו לקיץ הבא חטובים ומאושרים. 


מאת שרון בן יהודה, הדיאטנית הקלינית של "מרזי מורית"


באדיבות CrazyLine, יותר אשה מאי פעם 

הוסף תגובה