אכילת סיבים תזונתיים תורמת לבריאות

סיבים תזונתיים הם חומרים המצויים במזונות הצמחיים, והם אינם נעכלים בגוף האדם. ריכוז גבוה שלהם מצוי בדגנים מלאים, כגון חיטה מלאה, שיבולת שועל, אורז מלא, קינואה ועוד, קטניות כגון חומוס, עדשים שעועית מאש ואזוקי, זרעים, אגוזים וכן בירקות ופירות. זה עשרות שנים מראים מחקרים אפידמיולוגיים, כי תרבויות שתפריטן עשיר בסיבים תזונתיים כמעט אינן סובלות ממחלות המאפיינות את אוכלוסיית העולם המערבי. מה תרומתם של הסיבים התזונתיים לבריאותנו?


– שיפור תהליכי העיכול, למשל במצבים של עצירות.
– הורדת רמת כולסטרול וטריגליצרידים בדם.
– הורדת רמת הגלוקוז בדם לסוכרתיים.
– מניעת סרטן המעי הגס.
– שמירה על תפריט דל קלוריות בדיאטה להרזיה.


מאת הנטורופתית ריקי לנגברג


באדיבות CrazyLine, יותר אשה מאי פעם

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.