ברגע של חשק לעשן, הסתכלו על השעון

עישון סיגריות הינו הסיבה העיקרית למחלות סופניות כגון מחלות לב וריאה, כלי דם, שבץ מוחי, סרטן ועוד. גם עישון פסיבי מסוכן. לאנשים שנמצאים ליד המעשנים הסבירות לחלות במחלות הנ"ל עולה ב – 45%. כדי להפסיק לעשן אנחנו צריכים רצון, ללא היסוס בנוסח: "בוא ננסה, אולי יצא מזה משהו". הרצון צריך להיות ברור וצלול – אני הולך להיגמל מהעישון! נקודה!


המלצות לטיפול עצמי:


– יש לקבל החלטה שקולה וסופית להיגמל מהעישון!
– כתבו את רשימת התועלות שהפסקת העישון תקנה לכם ולמשפחתכם.
– הכריזו לפי בני המשפחה והחברים על החלטתכם להפסיק לעשן וגם תציעו לאלה מהם שמעשנים להצטרף למשימה ברוכה זו.
– היפטרו מסיגריות. אין להחזיק אותן לא בבית, לא בעבודה ולא לטלטל אותן בכיסים, תיקים וכד'. מעכשיו הסיגריות הן בחזקת "מוקצה".
– בבית, במקום העבודה או הלימודים סלקו את כל האבזרים הקשורים לעישון (מאפרות, קופסאות של סיגריות, מצתים, גפרורים וכ"ד).
– התחילו בפעילות גופנית סבירה כגון: הליכה, שחיה, רכיבה באופניים וכד'.
– שימו בבית קופת צדקה מיוחדת או/ו קופת חיסכון לכספים שנחסכים עקב הפסקת העישון. ניתן לתכנן רשימת הדברים שתרכשו בכסף שנחסך אחרי חצי שנה/שנה.
– כבסו ונקו את כל הבגדים כדי להיפטר מהריח של הסיגריות.
– הכניסו פרחים הביתה ותהנו מהמראה והריח שלהם.
– יש לצחצח את השיניים פעמיים, ביום וכבר אחרי מספר ימים הצהוב שבשיניים יתחיל להלבין. מומלץ גם לבצע הלבנת השיניים והסרת אבן במרפאת שיניים.
– השתדלו לצמצם מגע עם מעשנים לפחות במשך החודש הראשון של הגמילה.
– החזיקו כל הזמן משהו בידיים: טלפון נייד, עפרון, עט, ספר תהילים, מהדק וכד'.
– מדי פעם הכניסו לפה במקום הסיגריה סוכרייה, מסטיק, תפוח עץ, גזר או דבר אחר.
– יש להרבות בשתייה, עם עדיפות למים מינרליים. צריכה מוגברת של נוזלים תתרום לניקוי מזורז של הגוף מהרעלים.
– ברגע של חשק לעשן, הסתכלו על השעון. תגלו שכבר אחרי מספר דקות, החשק נחלש או חולף לחלוטין. ניתן גם לשתות מים או מיצי פירות או ירקות.


בהצלחה !


  באדיבות רפאל רוזנסקי (M.Sc, Dip.Ac), מרפאות רפא – רפואה סינית



 


 

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.