גם אם האריזה של הזר יפה, הסירו אותה ואפשרו לפרחים לנשום

כל מי שאוהב לשזור פרחים או לרכוש זרי פרחים, מכיר את תחושת האכזבה כשהפרחים שהיו אמורים להחזיק מעמד לפחות שבוע, מתחילים לנבול אחרי ימים ספורים בלבד. בתקופת הקיץ הבעיה מחמירה, ולעתים הסידור מתחיל "להראות עייף" כבר אחרי יום. בעזרת טיפול נכון, שלא דורש זמן רב, ניתן להאריך את חיי הפרחים.


השימור מתחיל כבר כשמגיעים הביתה עם זר פרחים חדש. ראשית, יש לקצר את גבעולי הפרחים בכ-2 ס"מ, בחיתוך אלכסוני. למים באגרטל או בתחתית הסידור מומלץ להוסיף חומר להארכת חיי הפרחים, אותו ניתן לקבל בחנויות הפרחים בעת הרכישה. אם לא קיבלתם חומר כזה, ניתן להוסיף כפית אקונומיקה או חצי כפית סוכר לכל ליטר של מים.
חשוב להתאים את הזר לכלי בגודל מתאים. זר גדול עם הרבה ענפים דורש כלי עם נפח גדול יותר, כיוון שצריכת המים שלו גדולה יותר. גם אם האריזה של הזר יפה, הסירו אותה ואפשרו לפרחים לנשום. מומלץ להציב את הזר במקום הקריר והמוצל ביותר בחדר, אך לא מול רוח מזגן או חלון פתוח.
לאחר הטיפול הראשוני, חשוב לשמר את הזר. אם לא הוספתם לו חומר מאריך חיים, יש צורך לחדש חתך לגבעולי הזר, להחליף את המים מדי יומיים ולהסיר עלים ופרחים שנבלו. במידה וישנם ענפי קישוט נשירים, יש להסיר אותם לאחר מספר ימים, כדי למנוע את לכלוך הסביבה. אם הזר כולל פרחים ממשפחת הליליות (ליליות, שושן צחור, שושן אוריינטלי), חשוב להסיר את האבקנים עם פריחת הפרח, כדי למנוע כתמים.


באדיבות נדב עטיה, סטודיו אנד ג'וי לשזירת פרחים על ידי אנשים עם מוגבלויות

הוסף תגובה