תוודאו שאתם מחפשים במקום הנכון

מעניין שכפי שהניסיון מראה, אם יש לכם בעיה מסוימת שאתם לא מצליחים לפתור, מאחוריה ניצבת בעיה אמיתית אחרת אותה אתם לא רואים. לדוגמה, יש לכם בעיה בתחום הכספים בחברה ואתם מנסים להשליט סדר בתחום הזה, אך ללא הצלחה. יכול להיות שרואה החשבון שלכם או העוזר שלו פשוט לא יודעים לחשב. אפשר להביא גם דוגמה אחרת. למשל, בחור צעיר המציא רעיון מעולה, אבל אף אחד לא מעוניין להשקיע כסף במימושו של הרעיון. הוא יכול לחשוב שאנשים אחרים פשוט לא מבינים את הגאונות של הרעיון שלו, ושהבעיה בהם, במשקיעים האלה שלא מבינים כלום. האמת היא שהכל יכול להיות הרבה יותר פשוט:

1. הבחור הצעיר פשוט לא מבין מה המשקיעים רוצים. והם, בדרך כלל, לא רק רוצים להגדיל את ההון שלהם, אלא גם חוששים לאבד אותו.
2. יכול להיות שלבחור הצעיר יש בעיה אחרת, הקשורה ליחסי האנוש שלו או ליכולת שלו להציג את הרעיונות שלו לאנשים אחרים בצורה המבריקה והמרשימה ביותר.


אם זאת הבעיה האמיתית, מספיק שהבחור יעשה קורסים טובים בתקשורת הבינאישית והחיים שלו ישתפרו בצורה משמעותית. אז הוא יוכל להצליח בעסקיו לא פחות מהמיליארדר הידוע אריסטוטל אונסיס. פעם אונסיס הצעיר מצא שרטוטים שבעזרתם ניתן היה לבנות מכליות גדולות יותר, שתכולתן פי שתיים יותר גדולה מתכולת המיכליות הקיימות באותה התקופה. הוא העריך במיידי את הרווחיות של הרעיון הזה והצליח לשכנע את המשקיעים שההשקעה בעסק הזה תהיה רווחית עבורם.







 

הוסף תגובה