זכרי כי זו לא אשמתך שלקית בדכאון שלאחר לידה

מה ניתן לעשות בעת דכאון אחרי לידה?


– אל תפנימי את הבעיה. דברי עם מישהו על תחושותיך.
– זכרי כי דכאון הוא מחלה, ואינך סובלת ממנה בגלל היותך חלשה או חסרת תקווה. זכרי גם שזוהי בעיה שכיחה שמחלימים ממנה.
– דברי עם רופא המשפחה או עם רופא מומחה. הם יכולים למצוא עבורך את הדרך הטובה ביותר להתגבר על מחלתך.
– אל תדאגי מכך שאת מאבדת את ילדך. אימהות, בעת דכאון שלאחר לידה, חושבות לעיתים שהן אימהות גרועות, ושאם תשוחחנה על בעייתן, תינוקן יילקח מהן. זה לא יקרה. מה שיקרה, בעקבות שיחה על המחלה, הוא שתקבלי את העזרה הנחוצה בכדי להחלים מן הדכאון. שיחות על הבעיה יסייעו לך לפעול טוב יותר למרות המועקות של האימהות.
– תינוק חדש מעייף ומעיק על כל אם. לא תוכלי לבצע את כל הדברים אותם עשית לפני הלידה. הפחיתי את התחייבויותיך והסכימי לקבל עזרה כאשר היא מוצעת לך.
– נצלי כל הזדמנות בכדי לישון.
– השתדלי כמה שיותר לשמור על תזונה תקינה. את זקוקה להרבה כוחות.
– שתפי את בן זוגך. הקושי בטיפול בתינוק החדש יהיה גם מנת חלקו והוא יתיחס אף למחלתך. עודדי אותו לדבר עם רופאך, כך שיבין טוב יותר את מצבך.
– נסי למצוא זמן לעצמך וזמן עבור בן זוגך.
– דברי עם אימהות לתינוקות. את תגלי שגם הן חשות בדברים רבים העוברים עליך.
– ושוב, זכרי כי זו לא אשמתך שלקית בדכאון שלאחר לידה. תמיכה וטיפול נאות יסייעו להבאת סיום מהיר למחלה.


לכתבה המלאה


באדיבות אתר Take-Care, בעיות בריאות ופתרונות בריאות

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.