זכרו – לגוף אין חלקי חילוף!

ישנו פתגם אמריקאי האומר, שעד גיל 50 אנו הורסים את הבריאות בשביל הכסף, ומגיל 50 אנו נותנים את הכסף בשביל הבריאות. לאחר גיל 50 הגוף כבר לא במיטבו ומתחילים בעיות שונות, בדר"כ לחץ דם גבוה, סוכר גבוה, טריגליצרידים וכולסטרול, ובמקרים היותר חמורים – צינתורים, ניתוחי מעקפים וכדומה.
המשותף לכל הבעיות הללו הוא תזונה לקויה!
עם תזונה נכונה לאורך זמן ניתן להעלים כמעט את כל הבעיות הנ"ל .
(כמובן שאסור להפסיק תרופות ללא ייעוץ רפואי).
מה לעשות? יש לזכור שלעולם לא מאוחר לתקן !


– הקפידו לאכול ארוחות מסודרות ובשעות קבועות.
– אכלו מספר רב של פעמים ומעט בכל פעם, ולא ארוחה אחת מלאה לכל היום.
– לשנות את הרגלי השתייה ולשתות מים, רק מים, והרבה – כ-2 ליטר ביום. המים מנקים את הגוף ועוזרים לו לעבוד בצורה טובה יותר.
– אכלו ירקות טריים כל יום, בסלט דק, או כפי שהם. לא להוסיף רטבים ומיונז לסלט. זה רק מזיק.
– עשו פעילות גופנית מתונה כל יום. הפעילות המומלצת ביותר היא הליכה.
– אכלו דגי ים פעמיים עד שלוש בשבוע. הדגים מכילים אומגה 3, הטובה לניקוי הדם, למניעת שבצים, לפתיחת העורקים ודילול הדם , ולמגוון דברים מנטליים.
– צרכו תוספי תזונה מחברות גדולות וידועות. התוסף החשוב ביותר הוא האומגה 3,  שעוזר מאוד בכל מה שקשור לכלי דם. בנוסף צרכו מולטי ויטמין, וסיבים תזונתיים המנקים את כל מערכת העיכול.
– תרדו במשקל. ירידה של 10 קילו לבעלי משקל עודף יכולה לשפר באופן דרמטי את הלחץ דם, בעיות בברכיים ומפרקים, ועוד ועוד.  אין צורך להגיע למשקל שהייתם בו בגיל 20! תהיו במשקל סביר לגילכם, והחשוב ביותר שמרו על המשקל.
– תיהנו מהחיים – צאו לטייל בשדות פעם בחודש חודשיים, אם אתם יכולים. זו חוויה שתזכרו הרבה יותר מכל החוויות שתעברו במקום העבודה שלכם.
– עשו מדי פעם מסאז' או שיאצו, כדי להרפות את הגוף מכל המתחים המצטברים בו.  זה יעזור לכם לתחזק את הגוף ולשמור אותו בצורה טובה.


זכרו – לגוף אין חלקי חילוף!  אם לא תשמרו עליו אף אחד אחר לא ישמור עליו במקומכם.


באדיבות יורם רז, מדריך לתזונה נכונה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.