גזר

הגזר ידוע בערכיו התזונתיים הגבוהים, שנמצאים בעיקר בקליפתו. מחקרים רבים חושפים את תרומתו לבריאות הגוף. לאחרונה, חוקרים מאוניברסיטת ניוקאסל שבאנגליה ואוניברסיטת דרום דנמרק גילו, כי החומר פלקרינול, המצוי בגזר באופן טבעי, מסייע במניעת סרטן המעי הגס. חומרים נוספים שתורמים לבריאות ומצויים בגזר הם בטא קרוטן, חומר נוגד חמצון, המשמש ליצירת ויטמין A המשפר את יכולת ראיית הלילה ומקטין את הסיכון ללקות במחלות עיניים. כן הוא עוזר לגדילה, לחלוקת תאים, לרבייה ולחיסון. ככל שהגזר כתום יותר, כך יש בו יותר בטא קרוטן. בנוסף, יש בגזר גם ברזל, נתרן, אשלגן, סידן, ויטמין C, חלבון ורק כ 40 קלוריות ב-100 גרם. אכילת גזר מועילה לחיזוק המערכת החיסונית, להקטנת הרגישות לאור, עוזרת במצבי אנמיה, מקטינה את הסיכוי ללקות בהתקפי לב ובלחץ דם גבוה ואפילו ממעיטה פצעי בגרות. מיץ גזר מעולה לטיפול בבעיות קיבה, החל מקלקול קיבה ועד למחלות קיבה קשות יותר. גזר מתאים לאכילה בצורות שונות, החל מאכילתו ללא תוספות, כחטיף משביע, דרך שילובו במרקים, סלטים, תבשילי בשר ואפילו בעוגות.


דוד משה, תפוחי אדמה מובחרים


 

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.