רישמו לעצמכם מטרות

מהי מטרה?

אני אנסה לשחזר כמה מטרות ידועות (אני מתנצל על כך שהניסוח שלי אינו תואם את המקור ב- 100%…):
1. להפוך את המכונית לאמצעי תעבורה נגיש לשכבות האוכלוסייה הרחבות (הנרי פורד).
2. לספק רהיטים יפים ואיכותיים אך זולים לרוב האוכלוסייה (איקאה).
3. לשנות את האקלים במדינה או להפוך את המדבר לנווה מדבר (השייכים של איחוד האמירויות הערביות).


אבל קיימות גם מטרות אחרות, למשל:
1. לכבוש את השלטון.
2. להוכיח לחיים שאני לא טיפש.
3. איכשהו להרוויח כסף על מנת לפרנס את המשפחה.


המטרות יכולות להיות יצרניות והרסניות, נסתרות, גדולות וקטנות. אבל כל אחת מהן יוצרת תנועה. דרך אגב, ככל שמטרה מסוימת מעוררת תמיכה רבה יותר בקרב החברה, כך גדלה עוצמת התנועה למען השגת המטרה הזאת. כמובן, לא מספיק שתהיה לכם מטרה, יש גם להפיץ אותה בקרב הסביבה ולהפוך אותה לרצויה.


המטרה היא אחד מהכלים החשובים ביותר של המנהל. מניסיון אישי אני יודע, עד כמה קל לפתור סוגיות מסוימות הקשורות לשותפים או לעובדי החברה, אם רק מסתכלים על הפתרונות המוצעים ובודקים איזה מהם מקרב אתכם להשגת המטרות.
מעניין שלכל החברות הגדולות יש מטרות, אשר מנוסחות ורשומות בצורה המדויקת ביותר. גם ההיפך הוא נכון, אם תרשמו את המטרות שלכם ותתחילו לפעול על מנת להשיג אותן, העסק שלכם יתחיל להתפתח באופן משמעותי ואתם תרגישו בזרימת אנרגיה ניכרת.


תיזכרו באותם הרגעים בחיים שלכם שבהם הייתה לכם מטרה מעניינת ואמיתית כלשהי. איך הרגשתם? עד כמה התנועות שלכם היו מהירות? איזו כמות של התעניינות בחיים הייתה לכם באותם הרגעים?


ולסיום, ציטוט מפי סנקה:
"אם אינך יודע לאן אתה שט, אף רוח לא תהיה רוח גבית עבורך".


 המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה