הימנעו משומן טרנס – למען בריאות הלב

כשאומרים 'טרנס' מתכוונים לשומן בלתי רווי שעבר 'יישור' בתהליך ההקשיה. ה'יישור' הופך אותו למוצק בטמפרטורת החדר וגם לצמיג ולדביק יותר בעורקים ובדם. שומן הטרנס מעלה את רמות הכולסטרול "הרע" בדם, ועלול להוריד את רמות הכולסטרול "הטוב" בדם. הוא גם מפריע לתפקוד תקין של חומצות השומן הטבעיות בגלל היותו סינתטי. בעוד שהקשיה של השומן יוצרת שומן רווי, הרי שהקשיה חלקית יוצרת תערובת מגוונת של שומן טרנס. כיוון שהשומן רווי רק באופן חלקי, חשבו תחילה שהוא פחות מזיק משומן רווי, אך מסתבר שתכונותיו זהות לשומן הרווי, והוא אף יותר מזיק ממנו!


לכן, נסו להימנע ממאכלים כגון: צ'יפס, עוגיות, עוגות, סופגניות ומאכלי FAST FOOD. אפשר להימנע משומן טרנס על ידי בחירה טבעית של אוכל בריא כמו: פירות, ירקות, בשר רזה (עוף הודו), דגנים מלאים וכד'.


שי אלנקרי, מאמן כושר אישי, interbody

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.