"אנא אשרו השתתפותכם" – זאת לא בדיחה!

אם קיבלתם הזמנה לחתונה, זה הרגע בו אתם יכולים להתחיל להרגיז את המתחתנים. ולא צריך להתאמץ רבות לשם כך. למעשה, הכי פשוט זה לא לעשות דבר: אפילו אל תאשרו השתתפות בחתונה! ואיך אמר אותו ישראלי שטייל בהודו? -"זה לא נכון שאני לא עושה כלום! אני פשוט עושה כלום!"


בשלב הבא, אם אתם – המוזמנים – לא אישרתם השתתפות, המתחתנים נוהגים לצלצל כדי לוודא שקיבלתם את ההזמנה ושתגיעו לחתונה. מטרת השיחה היא להזמין מנות לפי מספר האורחים, ולהימנע בכך מלהזמין מנות מיותרות. רוצים להרגיז את המתחתנים בקלות ובחינם? (כי הרי אפילו השיחה היא על חשבונם…) כשהמתחתנים מצלצלים לוודא השתתפות, תגידו שאין לכם מושג אם תוכלו להגיע לחתונה. כך תשמרו על מסתורין עד הרגע האחרון – ומובטח לכם שהמתחתנים יזמינו בגללכם מנות מיותרות. זכרו רק שבתורם הם ינהגו כמוכם…


לחילופין, נניח כעת שאתם אנשים ביישנים. אתם כל-כך ביישנים, עד שאתם מתביישים לומר את האמת. למשל, כשהמתחתנים צלצלו לשאול אם תגיעו לחתונה, התביישתם לספר שאין לכם שום כוונה להגיע. במקום זה, עניתם בהתלהבות שתשמחו לבוא. כמובן שבערב הגדול אתם תצאו קטנים-קטנים. כל-כך קטנים, עד שאי אפשר יהיה לראות אתכם בחתונה בכלל… אם אתם מאוד ביישנים, אתם גם לא תטרחו לצלצל להתנצל. ואם המתחתנים יצלצלו כעבור יומיים לשאול מה קרה, תמצאו תירוץ כל-כך עלוב, עד שאפילו אתם לא יכולים להאמין לו. הרי אתם ביישנים, לא שקרנים! ובכן, רבותי הביישנים, תרשו לי לומר לכם בשם המתחתנים: -ביישנים, תתביישו לכם!


באדיבות קורה שוורץ, "לי קל" חתונות ואירועים בע"מ

הוסף תגובה