רשימת המזונות הבריאים ביותר: תה ירוק, אגוזים, יין אדום ועוד

מהם המזונות הבריאים ביותר? אל תשברו את הראש. התזונאית אלוגה רז כבר עשתה את זה בשבילכם והרכיבה בעבורכם את נבחרת החלומות התזונתית:


תה ירוק – מחקרים ביפן מראים ששתיית 10 כוסות ממנו ביום מורידה סיכון למחלות לב. אצל הסינים, צרכנים נלהבים של תה ירוק, נמצאו פחות מקרי סרטן קיבה, ושט וכבד.
שיבולת שועל – מסייעת בהורדת כולסטרול ובהורדת לחץ דם. תורמת לתחושת שובע ולפעילות מעיים תקינה.
אגוזים – מועילים בהורדת רמות הטריגליצרידים והכולסטרול הרע, ושומרים על הכולסטרול הטוב. הם גם עשירים בוויטמין E שהוא נוגד חמצון החשוב לשמירה על הלב וכנגד סרטן. לאכול מלוא החופן ולא מלוא הקערה.
עגבניה – מחקרים קושרים אכילת עגבניות (כולל רטבים וקטשופ) לירידה בסיכון לסרטן פרוסטטה וסוגי סרטן אחרים.
ברוקולי – מחקרים מראים שצריכה קבועה שלו ושל ירקות ממשפחת המצליבים מורידה סיכון לסרטן המעי הגס והקיבה.
שום – מחקרים מראים שהוא יכול להוריד כולסטרול וקרישתיות הדם. כמו כן הוא אנטי בקטריאלי ואני פטרייתי.
פירות יער – מכילים פיטוכימיקלים שנלחמים ברדיקלים חופשיים הגורמים למחלות לב וסרטן. חמוציות מסייעות במניעת דלקות בדרכי השתן.
דג סלמון – עשיר בחומצות שומן אומגה 3, המגינות על הלב, מונעות יצור קרישי דם שעלולים לסתום עורקים, מורידות את רמת הטריגליצרידים, תורמות למניעת מחלות פרקים ומעיים ועוד ועוד.
יין אדום – ה"חיסון" של צרפתים חובבי גבינות שמנת וחמאה מפני מחלות לב, בזכות אנטיאוקסידנטים בקליפות הענבים, המעלים את הכולסטרול הטוב. להסתפק בשתייה מתונה, שכן כמויות גדולות של יין עלולות לגרום למחלות כבד וייתכן שגם סרטן שד.
יוגורט – מכיל חיידקים טובים הפועלים לאורך מערכת העיכול ותורמים לפעילות מיטיבה בקיבה, במעי הדק והגס. תורמים לחיסוניות הגוף.


מתוך הספר "סודות התזונה" בעריכת אולגה רז


באדיבות CrazyLine, יותר אשה מאי פעם

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.