התחילו לקדם את האתר עוד בשלבי הבנייה שלו

איך גוגל בוחר את האתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש ואת הסדר שלהם? לפי הנוסחה הסודית שמפעילה אותו. נוסחה השמורה בסודי סודות בחברת גוגל וידועה למעטים בלבד בעולם.

אולם מלבד הנוסחה הסודית, יש עוד מכשול טכני שמונע מרבים להופיע בתוצאות. המכשול הזה נקרא ארגז החול של גוגל, או באנגלית Sand Box.
"ארגז החול" הוא תופעה שהחלה לפני כשלוש שנים בערך ונועדה לסנן את האתרים החדשים שעולים לרשת האינטרנט. במטרה למנוע מאתרים להופיע בין לילה ולצמוח במנוע החיפוש, גוגל מפעיל את ארגז החול.
כל אתר חדש שנכנס לאינדקס של גוגל נכנס בדר"כ לארגז החול והוא צריך להוכיח את עצמו שהוא מספיק בוגר (מבחינת הגיל) ומבחינת האיכות שהגיע שעתו לצאת מהארגז.
משמע, גיל האתר מאוד חשוב לאנשי גוגל, הם רוצים לראות אתרים איכותיים שקיימים בשוק זמן רב מספיק כדי לשמש מקור ידע למחפשים בגוגל.


מה עושים? תמיד כדאי להתחיל בפעולות קידום האתר עוד בשלבי הבנייה, ולכן מי שבקיא ברזי קידום האתרים יודע שעליו להתחיל לפעול כמה שיותר מהר ועדיף שעה אחת קודם. כמובן שאם האתר כבר קיים מספר חודשים אז ארגז החול ישפיע עליו פחות, מאמצי קידום של אתר קיים יהיו נמוכים יותר לאחר שהוא כבר יצא מהארגז.


מאת דור שביט


 המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה